Fotografija je skrivnostna umetnost. S pritiskom na gumb in uporabo različnih nastavitev spremenimo navaden motiv v umetnostni predmet. Ker je fotografija tako nenavadna, so se ustvarili miti o tem, kaj se dogaja za objektivom. Poglejmo nekatere!Mit št. 1: »Imeti morate odličen, velik fotoaparat«.
Če nimate težkega DSLR-ja, ste morda že slišali to. Ljudje so prepričani, da samo vrhunska oprema omogoča vrhunske fotografije. Daleč od tega! Oprema pomeni samo manjši del pri doseganju rezultatov. Aparat vam ne more povedati, katera zaslonka je najboljša za določen motiv, ne more vam povedati, da bi bilo dobro stopiti korak nazaj ali vstran za primernejši kot posnetka. Seznam stvari, ki jih oprema ne more, je veliko daljši od tistega, kar lahko. Če vam uspe dober posnetek, je oprema samo delno »kriva« za to.

tumblr_mn4e42DhTO1r66m0wo1_500
Ljudje mi govorijo, kako srečen sem, ker lahko delam kar in kadar hočem, ko pišem te nasvete, s katerimi vam poskušam pomagati, da postanete boljši fotograf. V resnici je za tem veliko priprave, dobri so zato, ker sem veliko razmišljal med pisanjem in sam veliko poskušal na terenu.

Enako velja za fotografijo, vaša oprema vam samo omogoča fotografiranje, ostalo je na vas. Ta nasvet bi lahko napisal na starem računalniku, še vedno bi bil isti, bi pa porabil več časa. Podobno lahko naredite dobre fotografije s starim kompaktnim aparatom. Če dobro razmislite in se pripravite, bo šlo, morda  samo malo težje.Enako velja za fotografijo, vaša oprema vam samo omogoča fotografiranje, ostalo je na vas. Ta nasvet  bi lahko napisal na staremEnako velja za fotografijo, vaša oprema vam samo omogoča fotografiranje, ostalo je na vas. Ta nasvet  bi lahko napisal na starem

Torej, ne potrebujete boljšega aparata!

Mit št. 2: »Biti morate na čudovitem kraju, da naredite privlačne fotografije«.

Ni pomembno kje živite, vedno je v okolici kaj zanimivega za fotografiranje. Seveda ni Machu Pichu ali Eifflov stolp, vendar tega v resnici ne potrebujete. Najboljše fotografe vidimo, kako preiščejo mala mesteca od enega do drugega konca in jih prikažejo iz do sedaj neznanih pogledov. Vidimo pa nešteto turistov, kako iz svetovnih znamenitosti naredijo enake, dolgočasne fotografije.

2560x1600-beach-sunset

Kraj je samo to, kraj. Kot fotograf se naučite videti isti kraj iz različnih perspektiv. Spoznajte ga natančneje v jutranji in dnevni svetlobi, v noči …
Kraj ni samo kraj, je scena, ki živi v času, je vedno zanimiva.

tumblr_miqcs8kOBN1rjfftoo1_500Belo ozadje tukaj izstopa, toda to me ne moti. Preosvetlitev čudovito poudari barve cveta.

Mit št. 3: »Je samo en način, kako pravilno osvetliti fotografijo«.

Nekateri ljudje mislijo, da obstaja samo en način, kako pravilno osvetliti fotografijo, vse mora biti v popolnem ravnotežju, vse mora »štimati«. Vse to je res do določene stopnje, je pa to izključno subjektivno. Občasno pa bi želeli določen del fotografije bolj izpostaviti, drug del pa postaviti v ozadje, torej ga morate pre- ali podosvetliti. Kruto dejstvo je, da fotoaparat ni tako prilagodljiv kot človeško oko. Niti kompakti, niti DSLR-ji ne zajemajo vseh nians svetlobe, ki jih je zmožno zaznati človeško oko. Zato moramo opraviti izbiro, kaj od resnične scene prikazati, poudariti in kaj nekoliko postaviti v senco.

Torej, fotografija, ki izgleda najbolje, je »pravilno« osvetljena. Tu ni prav ali narobe. Tu je samo to, kar se nam zdi lepo.

Mit št. 4: »Megapiksli so pomembni«.
Ta mit ustreza vsem drugim računalničarskim mitom. Nekaj časa je veljalo, da je edina pomembna stvar pri nakupu hitrost procesorja. Hitrejši procesor = hitrejši računalnik. Ni točno tako, pomembne so vse komponente in njihova usklajenost.

Enako velja za megapiksle. Pomembni so do določene meje, ko jih prekoračite, se pokažejo zahteve do ostalih delov fotoaparata. Pomembno je dobro iskalo, da vidite natančno, kaj boste posneli. Pomembne so možnosti različnih nastavitev osvetlitve – spremembe zaslonke in časa zaklopa.

Preveč megapikslov na premajhnem tipalu ustvari nenatančen, neoster posnetek z več šuma. Dovolj velika ločljivost je potrebna za velike povečave fotografij ali za močne izreze.

Kljub temu, izkoristite megapiksle, ki jih vaš aparat omogoča, fotografirajte v polni ločljivosti in pri majhni kompresiji (fine, superfine ali podobno); pomnilniške kartice so postale dovolj dostopne, da ni potrebno varčevati s prostorom.

Aparat naj omogoča hitro in enostavno delo, pike gor ali dol, ne škodi pa, če jih je več!

Mit št. 5: »Bliskavice ne potrebujete v sončnem opoldnevu«.
Sliši se logično, glede na naše dojemanje svetlobe. Toda, če je svetlobe dovolj, še ne pomeni, da ni potrebno doosvetliti objekta v senci, še posebej pri portretni fotografiji.

Dejstvo je, da je zelo pomembno izravnati preostro svetlobo. Morda vas bodo čudno gledali in spraševali, če ste pozabili izklopiti bliskavico, toda takšno je življenje fotografa. Vaše fotografije bodo sigurno boljše, z bolj izravnano osvetlitvijo, obrazi ne bodo temne packe na svetlem ozadju.

Enostavno je verjeti mitom; dobra kitara dobro igra, torej dober fotoaparat dela dobre slike. Toda to so samo tržne finte proizvajalcev, da bi vsako leto prodali nov model.

 

Res je samo, da dobri kitaristi kupujejo dobre kitare, dobri fotografi pa kupujejo dobre fotoaparate.