Pokazali vam bomo, kako uporabiti prilagoditvene plasti, da ohranite barve na izbranih delih posnetka

KAJ POTREBUJETE? 
Photoshop Elements 9 ali novejši

KAJ SE BOSTE NAUČILI TOKRAT?
Kako barvni posnetek spremeniti v črno-belega, nato pa s čopičem obdelati maske plasti, da selektivno prikažete barve na izbranih segmentih

VZELO VAM BO LE
30 minut

DCM132.ps_basic.selective_after
Pokazali vam bomo, kako uporabiti prilagoditvene plasti, da ohranite barve na izbranih delih posnetka

Ko fotografirate v določenih svetlobnih razmerah, kot denimo na temačen, oblačen dan, barve na končnem posnetku niso ravno osupljive. Na primer, na začetnem posnetku so zaradi bliskavice izpostavljene barve na oblačilih fotomodela, barve ličil in kožni toni, toda barve na preostanku posnetka so razmeroma puste in nenasičene. Dolgočasne barve na vaši lokaciji – kot denimo rjave opeke v ozadju – so sicer šibkejše, toda še vedno lahko odvrnejo pozornost z glavnega motiva. Obstaja rešitev.
V tem članku vam bomo pokazali, kako lahko v programu Photoshop Elements zmanjšate nasičenost šibkejših (in povečini nepomembnih) barv v ozadju ter ustvarite bolj razpoloženjski črno-beli urbani prizor. Naučili se boste, kako s čopičem obdelati masko plasti, da bi obnovili živahne barve na fotomodelu, tako da bolj učinkovito izstopa v svojem enobarvnem okolju. Ko boste tako opravili selektivne barvne prilagoditve, boste lahko poudarili prednosti posnetka, kot so privlačne barve na fotomodelu, osvetljenem z bliskavico, obenem pa boste zmanjšali nasičenost šibkejših barv na lokaciji.
Prav tako vam bomo pokazali, kako narediti selektivne prilagoditve barvnih tonov, tako da svetlejši fotomodel še bolj izstopa ob temnejšem ozadju. Z uporabo orodja Burn, s katerim potemnite določene tone, prav tako lahko skrijete nekatere neprivlačne in moteče podrobnosti v prostoru ter dodate razpoloženje in občutek skrivnosti na poenostavljenem posnetku.
Da se naučite, kako lahko na svoji urbani lokaciji dodate zrnato teksturo, vam bomo pokazali, kako uporabljati fi ltre, plasti in načine Blending, da z njimi na našem čistem digitalnem posnetku ustvarite zrnavost, značilno za fotografski fi lm. Zaradi takšnega analognega videza bo vaš posnetek videti bolj urban!

 

SPOZNAJTE TERMINOLOGIJO
OVERLAY

Način Overlay Blending Mode povzroči, da slikovne točke, katerih vrednost sive barve je 50 %, postanejo prosojne. Če z orodjem Burn potemnite sive slikovne točke, lahko potemnite slikovne točke na spodnjih plasteh. Na ta način boste potemnili slikovne točke na posnetku na neuničujoč način, saj lahko sivo plast skrijete ali izbrišete ter kadar koli obnovite izvirne barvne tone posnetka

1. Odprite začetno datoteko
Odprite program Photoshop Elements. Pojdite na File>Open, poiščite izhodiščni posnetek ter kliknite Open. Posnetek se bo odprl v delovnem okolju programa Photoshop Element, ki se mu reče Full Edit. Pojdite na Window>Layers, da naredite okno Layers vidno, nato kliknite na plast Background ter na tipki Cmd/Ctrl+J, da jo podvojite.

DCM132.ps_basic.step01

2. Enobarvni posnetki
V oknu Layers kliknite na predogledno sličico nove plasti Layer 1. Pojdite na Enhance>Remove Colour. S tem boste ustvarili črno-belo različico svojega posnetka. Da prikažete nekaj barv na dekletu s spodnje plasti Background, kliknite na ikono Add Layer Mask, na dnu okna Layers.

DCM132.ps_basic.step02

3. Možnosti orodja Brush
Z orodjem Zoom si pobližje ogledajte fotomodelov obraz. Izberite orodje Brush in nato kliknite na Brush konico z velikostjo Size 100. Kliknite na belo masko plasti Layer 1. Pritisnite in držite X, dokler se barva na barvni paleti v oknu Tools ne spremeni v črno.

DCM132.ps_basic.step03

4. Poslikajte z masko
S črnim čopičem obdelajte belo masko, da nar edite luknjo skozi črno-belo plast ter tako razkrijete barve na dekletu, na spodnji plasti Background. Če pomotoma prikažete neželene barve iz ozadja, pritisnite tipko X, da preklopite na belo barvo v ospredju in nato posnetek obdelajte, da te dele posnetka ponovno naredite črno-bele.

DCM132.ps_basic.step04

5. Obnovite barve na dekletu
Še naprej obdelujte fotomodel s črnim čopičem, da prikažete barvo kože in oblačil – ne obremenjujte se preveč z urejanjem njene celotne jakne, saj ima le kanček barve, kjer se sveti zaradi svetlobe. S to tehniko lahko obnovite barve na preostanku fotomodela.

DCM132.ps_basic.step05

6. Napolnite s sivo
Izberite Layer>New>Layer. V polje Name v oknu New Layer vpišite „Dodge in Burn“. Kliknite OK. S tem boste ustvarili novo prosojno plast, ki se imenuje Dodge in Burn. Pojdite na Edit>Fill Layer. Izberite 50 % Grey in nato kliknite OK. Blending Mode plasti Dodge and Burn nastavite na Overlay.

DCM132.ps_basic.step06

NASVET
„Kadar masko plasti obdelujete s črnim ali belim čopičem, da bi prikazali ali skrili slikovne točke na pripeti plasti, kliknite na desno tipko z oglatim oklepajem, da povečate velikost konice čopiča in s tem obdelate večje območje. Ko natančneje urejate zapletene dele, kliknite na levo tipko z oglatim oklepajem, da konico zmanjšate. Velikost konice je prikazana v vrstici z možnostmi.“

7. Potemnite sence
Izberite orodje Burn v oknu Tools. S seznama Brush Preset Picker izberite mehko konico in Size nastavite na 600. Range nastavite na Shadows in Exposure zmanjšajte na 15 %. S čopičem obdelajte robove posnetka, da potemnite sence in skrijete moteče arhitekturne podrobnosti v notranjosti.

DCM132.ps_basic.step07

8. Dodajte dramatičnost
Da prikažete več podrobnosti na oblakih, možnost Range orodja Burn nastavite na Midtones. Možnost Exposure naj ostane na 15 %, da lahko obdelate oblake z rahlimi in nadzorovanimi potezami. Oblake obdelajte z orodjem Burn, da potemnite sive tone in izpostavite teksturo oblakov.

DCM132.ps_basic.step08

9. Osvetlite sive tone
Temna jakna dekleta se preveč zliva s sencami, zato v oknu Tools izberite orodje Dodge, da jo naredite bolj izrazito. Size nastavite 125, Range pa na Midtones. Exposure naj ostane na 15 %. Obdelajte del posnetka za njeno glavo in ovratnikom, da nekoliko osvetlite sive tone na strehi.

DCM132.ps_basic.step09

10. Kopirajte in prilepite masko
Izberite Layer>New>Adjustment Layer>Levels. Kliknite OK. Kliknite na tipko Alt in nato na masko plasti Layer 1, da si ogledate poteze s čopičem v obliki dekleta, ki ste jih ustvarili pri 4. koraku. Izberite Select>All in nato Edit> Copy. Da dodate enake poteze na novo masko, kliknite na masko plasti Levels Adjustment Layer in izberite Edit>Paste.

DCM132.ps_basic.step10

11. Invertirajte masko
Pritisnite Ctrl+I, da invertirate masko plasti Levels Adjustment Layer, tako da lik dekleta postane bel, ozadje  pa črno. S temi belimi potezami se bodo lahko barvni toni dekleta na plasti Levels Adjustment Layer spremenili, ne da bi se pri tem spremenili barvni toni na preostanku posnetka, ki smo jih previdno obdelali z orodjema Burn in Dodge.

DCM132.ps_basic.step11

12. Prilagodite vrednosti
Da si ogledate plast s posnetkom, kliknite na predogledno sličico plasti Levels Adjustment Layer (majhno ikonico z zobnikom). Da osvetlite sive tone na dekletu, v oknu Levels povlecite sivi drsnik na levo do 1,24. Da dekle izstopa ob temnem ozadju, beli drsnik povlecite na levo do 236.

DCM132.ps_basic.step12

SPOZNAJTE TERMINOLOGIJO

UKAZA DODGE IN BURN
Tradicionalni fotografi , ki so delali v temnici, so lahko spreminjali tone na svojih črno-belih posnetkih in sicer tako, da so spreminjali količino svetlobe, ki je posvetila na določene dele fotografskega papirja med razvijanjem. Z držanjem kosa lepenke pred določenimi deli so lahko selektivno skrajšali čas osvetlitve in s postopkom potemnitve (burn) potemnili temnejše tone. Če pa so v lepenki naredili luknje, so lahko povečali čas osvetlitve in osvetlili svetlejše dele (dodge).

NASVET
„Pri prejšnjem koraku smo uporabili plast Levels Adjustment Layer, da osvetlimo dekle in obenem pustimo preostanek barvnih tonov na posnetku nedotaknjen. Da hitro zmanjšamo intenzivnost prilagoditev, preprosto kliknite na predogledno sličico plasti Levels Adjustment Layer in Opacity zmanjšajte na 80 %. Zaradi neuničljivosti plasti Adjustment Layers, lahko brez težav natančno uredite svoje posnetke.“

13. Obnovite čezmerno osvetljene svetle dele posnetka
Prilagoditev Levels za svetle dele (Highlights) osvetli naš motiv in ga naredi izrazitejšega, toda bela majica je še vedno čezmerno osvetljena. Da povrnete podrobnosti na čezmerno osvetljeni majici, v oknu Layers izberite orodje Brush. Opacity nastavite na 50 %. Sedaj kliknite na masko in s sivimi potezami obdelajte majico.

DCM132.ps_basic.step13

14. Izraz na obrazu
Da poudarite obrise na dekletovem obrazu, povečajte kontrast med sencami in svetlimi deli. Preklopite na orodje Burn in Range nastavite na Midtones, Exposure pa na 15 %. Size nastavite na 90. Kliknite na sivo plast Dodge in Burn. Obdelajte sence na njenem vratu in licih, da jih potemnite.

DCM132.ps_basic.step14

15. Zmanjšajte nasičenost
Barve na fotomodelu so nekoliko prežive. Da ustvarite nežnejše barve, izberite Layer>New Adjustment Layer> Hue/Saturation. To prilagoditveno plast povlecite na vrh seznama plasti. V oknu Adjustment, drsnik Master Saturation povlecite do -21. S tem bo videz posnetka bolj razpoloženjski.

DCM132.ps_basic.step15

16. Siva plast
Da dodatno obdelate čisti digitalni in ustvarite bolj filmski videz, izberite Layer>New>Layer. V oknu New Layer plast poimenujte „Grain“ in kliknite OK. Pojdite na Edit>Fill Layer. V spustnem meniju Contents Use, v oknu Fill Layer, nastavite 50 % Grey. Kliknite OK.

DCM132.ps_basic.step16

17. Dodajte nekaj šuma
Blending Mode plasti Grain nastavite na Overlay, da nevtralne sive slikovne točke postanejo nevidne. Pojdite na Filter>Noise>Add Noise. Amount nastavite na 10 %. Označite polje Monochromatic. Kliknite OK, da na plasti uporabite šum. Na tej točki šum ni videti kot fi lmska zrna, toda to bomo popravili v zadnjem koraku.

DCM132.ps_basic.step17

18. Ustvarite filmsko zrnavost
Pojdite na Filter>Blur>Gaussian Blur. Blur Radius nastavite na 1,0 in kliknite OK. S tem boste ostra zrna šuma spremenili v zrna, ki so bolj organskega videza. Da si natančneje ogledate zrna, izberite orodje Zoom in si posnetek oglejte pri 100 %. Da ustvarite rahlejši učinek, Opacity plasti Grain zmanjšajte na 70 %.

DCM132.ps_basic.step18

NASVET
„Ker ste orodji Dodge in Burn uporabili na ločeni plasti, imate več nadzora nad tonskim razponom posnetka. Na plast Dodge in Burn lahko kliknete kadar koli in še naprej brez težav urejate svetle dele, sive tone ali sence, saj veste, da bodo izvirni barvni toni na plasti Background ostali nedotaknjeni. Kliknite na ikono z očesom plasti Dodge in Burn, da jo vklopite in izklopite ter s tem primerjate prilagojene tone z izvirnimi.“