11-letni Rene je bil najmlajši član naše oktobrske odprave v Bavarski gozd, a je vse tri dni zavzeto lovil zanimive trenutke v čudovitem jesenskem gozdu. »Najbolj so ga zanimale živali, na tej fotografiji vztrajno čaka na enega od dveh jelenov, ki sta v tem času ravno tekmovala za samice,« pravi avtorica fotografije Andreja Ravnak, sicer njegova mama. Dobitnica približno 140 nagrad za okoli 50 fotografij je med leti 2008 in 2014 svoje delo predstavila na devetih samostojnih razstavah, preizkuša pa se tudi v delu žirantke na mednarodnih salonih v različnih državah. To delo jo te dni čaka v DF Svit, ki na vseslovenskih natečajih Bistvo očem skrito, srcu odkrito in Fotografiram, torej sem izbira najboljše fotografije osnovno- in srednješolcev.

 

SLOVENSKE FOTOGRAFSKE LEGENDE – Aljoša Rebolj

ARportret

»Verjemite, da ne bi zmogel svojega dela, če v njem ne bi še vedno užival! Ne bi imelo smisla in ne bi se izšlo. Vse življenje, od svojega 12. leta dalje sem ‘freelancer’ in brez popolne predanosti ne gre,« pravi Aljoša Rebolj. Popolna predanost tistemu, kar počne, in neizmerna energija, ki jo nosi v sebi, ga morda tudi najbolje in najhitreje opišeta. Kako bi sicer kot mladostnik hkrati zmogel po dve službi in dva študija, ob tem pa našel čas še za potovanja ter nočno ustvarjanje v domači temnici? In tudi ko je postal potapljač predvsem zaradi tega, da bi se vsaj pod vodo spočil in »odklopil«, ni zdržal dolgo in fotoaparat ga je kmalu spremljal še med potapljanjem. Umetnost je zanj navdih, stremi k ustvarjanju izčiščenih fotografskih podob brez nepotrebne navlake. In za to mu nikoli ni žal časa. Niti denarja. Zakaj bi sicer Aljoša Rebolj (1966), ki je fotograf že več kot polovico svojega življenja, pred slabim desetletjem dvoletni zaslužek od komercialnega fotografiranja vložil v pripravo in postavitev razstave 120 fotografij Skulpturirani časi? Prizori iz gledaliških predstav Tomaža Pandurja so konec poletja 2010 pozdravili sprehajalce v ljubljanskem Tivoliju, do danes je razstava prepotovala že dobršen del sveta, nazadnje (20. oktobra) so del fotografij postavili na ogled v Mestnem parku v Mariboru.

 

INTERVJU – URŠA PREMIK

PORTRET_Ursa_foto_Jani_Ugrin

»Fotografija je moj način življenja, zame ni zgolj poklic, saj z njo živim. Ne morem reči, da mi pomeni vse na svetu, ker mi ne; so še druge pomembne stvari, brez katerih bi težko živela. A ne morem si predstavljati življenja brez fotografije, ker se le tako lahko izražam in sem to, kar sem. Zato upam, da bo tako ostalo. Fotografije brez ljudi zame ni. Ne vidim je. Spoštujem fotografe, ki delajo drugačne posnetke, a zame je še tako lepa pokrajina prazna brez ljudi, ob pogledu nanjo si vselej predstavljam, kam bi sama umestila človeka. Morda zato, ker sem rada med ljudmi. Veliko sem v avtu in na poti, lahko bi delala v studiu, a tega ne maram; ne želim se omejiti na en prostor, najrajši sem zunaj in raziskujem različne lokacije,« pravi 23-letna Urša Premik.

FOTO DELAVNICA – DRUŽINSKA FOTOGRAFIJA

POMANJŠANE26

Za temo tokratne individualne fotografske delavnice smo izbrali nekaj na videz preprostega, kar nas spremlja v vsakdanjiku in polni družinske albume, da se lahko še dolgo spominjamo zanimivih trenutkov – družinsko fotografijo. Zdi se enostavno, a da so fotografije družinskih trenutkov narejene zares korektno, vendarle ni prav lahka naloga.

Delavnico smo zastavili malce bolj kompleksno, v obliki štirih izzivov, za katere je potreben vsakič drugačen pristop. Pod mentorskim vodstvom Andreje Ravnak se je Robert Gajšek lotil portretiranje z bliskavico, ujemi akcijo, od zadaj osvetljeni portreti in fotografiranje v svetlobi sončnega zahoda.

TESTNA CONA

V 85. številki smo za vas testirali fotoaparate Nikon D850, Canon EOS 6 Mark II in Sony A9, dron DJI Mavic PRO, makro obročke in makro filtre Kenko ter “mini-računalnik” Raspberry Pi.

 

V branje vam ponujamo še predstavitev Foto ateljeja Fotografi s tradicijo, v katerem kot peti rod žlahtne 133-letne družinske tradicije Jasna Jevševar in Bojan Atanasković nadaljujeta delo svojega prapradeda Antona Jerkiča; izbor fotografij Mateje Komel v Portfelju bralca, nadaljevanji Šole digitalne fotografije in Male šole analogne fotografije ter novo rubriko Učenje, v kateri Rudi Krajnc pripravlja nasvete, kako do čim boljših fotografij.

Vabljeni k branju!