Za nami je prvo klubsko srečanje DFK v letu 2023. Tema tokratnega fotoizziva je bila DECEMBER in v glavnini smo prejeli fotografije raznih prazničnih osvetlitev. Igor se je ob fotografijah ognjemeta spomnil na fotografskega kolega in prijatelja Albina Bezjaka, ki je pred leti našel prav poseben način za fotografiranje teh svetlobnih plesov na nočnem nebu. Zdel se mu je odličen sogovornik za komentiranje decembrsko obarvanih fotografij, zato ga je pocukal za rokav, da bi bil naš gost ob komentiranju. A ne bi moglo biti bolje – ravno te dni se na kratkem dopustu v domačem Ptuju mudi tudi Albinov sin Aljaž Bezjak, ki ga je fotografska pot odnesla v London.
Verjetno je vsak učitelj ponosen, ko ga njegov učenec prerase v znanju in postane uspešen. Če je to tvoj sin, sta ponos in sreča še posebej velika. Albin in Aljaž sta nam na sproščenem pogovornem večeru razkrila nekaj utrinkov iz svojih ustvarjalnih poti;
Albin Bezjak je foto in video strokovnjak – ob teh besedah le skromno zamahne z roko in pristavi “ah, saj so samo fotografije”. Več let je snemal video prispevke za RTV kot zunanji sodelavec, fotografija pa mu je bila že od mladosti poseben izziv. In ker je po naravi perfekcionist, se to vidi tudi v njegovih fotografijah. Ni ga fotografskega področja, kjer se ne bi preizkusil, pa naj bo to studijska reklamna fotografija, akti, fotografiranje živali, ognjemeti, turistična fotografija… Največ njegovih fotografij boste našli na portalu Pixoto – pravi, da tam objavlja to, kar je ljudem všeč. Albin ni vsestranski le v foto in video ustvarjanju, med drugim oblikuje nakit iz različnih starinskih predmetov in ustvarja klub za glasbene nostalgike.
Aljaž Bezjak se je po osnovni šoli najprej vpisal na srednjo medijsko šolo v Mariboru, nato pa na VIST v Ljubljano. Po končanem študiju se je podal v svet, v Anglijo in pristal v eni največjih reklamnih agencij Recom Farmhouse. Na vprašanje, koliko se sploh še ukvarja s fotografiranjem, je priznal, da večinoma le še za svoj hobi, najraje v spontanem stilu “point and shoot”. Zaposlen je namreč kot profesionalni retušer v podjetju, ki v glavnini dela za avtomobilsko industrijo. Razkril nam je zanimivo zakulisje svojega dela: kakšen je njegov delavnik in kako so videti pisarne v objektu stare farme, kako in s koliko sodelavci potekajo projekti, koliko časa se za posamične projekte potrebuje, koliko je pri projektih sploh še fotografije, s čim kreirajo končne izdelke itd. Poslušali smo ga odprtih ust in se strinjali, da je to nek povsem drug svet, nekakšno paralelno ustvarjalno vesolje. Na spletni strani agencije si lahko pogledate galerijo fotografij, ki so del njegovega portfelja.
Albin, Aljaž in Igor so pokomentirali tudi fotografije, ki ste jih člani DFK prispevali na aktualno temo fotoizziva. Mija je fotoizziv nastavila nekoliko širše in jo je zanimala predvsem tista plat decembra, ki je nekoliko zapostavljena – zgodbe ljudi, ki ne govorijo le o praznični sreči. V galeriji pa se je nabral res zanimiv nabor prizorov – december v severni Afriki, zgodbe z ulice, decembrske luči in ognjemeti, romantični zimski portreti, igre s svetlobo. Na koncu se je bilo potrebno odločiti še za fotografijo, ki je naredila najboljši vtis. Kandidatk je bilo kar nekaj, Aljaž pa je izpostavil spontano veselje ob decembrskih lučkah, ki ga je zajela Binca Lomšek. Majica Digitalne Kamere gre torej k njej.
Vabljeni k ogledu galerije, čisto spodaj pa ne spreglejte še navodil za naslednji fotoizziv:
- Bojan Šenet_Modrina
- Joško Šimic, Čarobni Božič
- Binca Lomšek_Souvanov park
- Tjaša Kovač
- Irena Gregorc_KOPER (3)
- Miran Rojko – Dvakratno veselje
- Peter Balantič _ Najdaljša noč 1
- Sandi Strihić-Teta zima
- Ravnak Andreja _ Piran
- Joško Šimic, V pričakovanju
- Binca Lomšek_Svet na dlani
- Miran Rojko – Decembersko omizje
- sandi Strihić-tri v vrsto
- Matjaž Jeran_Pazi kaktusss (Maroko)
- Tjaša Kovač
- Irena Gregorc_KOPER (1)
- Sandi Strihić-drsanje
- Binca Lomšek_Svetlobni slap
- Matjaž Jeran _ Kakšna mačka (Fez, Maroko)
- Mija Koprivc_Nisi sam
- Irena Gregorc_KOPER (2)
- Joško Šimic Nasmeh
- Bojan Šenet_Kolo
- Tjaša Kovač
- Mija Koprivc_Zlata
- Matjaž Jeran_Mami spet turisti (Maroko)
- Bojan Šenet_Mostovi
- Miran Rojko – Svetloba v kozarcu
- Mija Koprivc_Nov dan, novo leto
Januar je, decembrsko praznično vzdušje se je že poslovilo, vse se je utirilo nazaj v vsakdanjik, zima in mraz sta še, dnevi še nimajo prave moči. Marsikdaj prija lovljenje motivov ali pa kreativno ustvarjanje na toplem. Da vas med fotografiranjem ne bo zeblo (no, ali pa tudi, tovrstne motive lahko pripravite ali najdete tudi zunaj), je tokratna tema TIHOŽITJE.
Gre za fotografiranje predmetov ali nežive narave, ki se ga lahko lotimo na zelo različne načine. Odkrijemo lahko tihožitja, ki že stojijo in se jih potrudimo kar se da kreativno zajeti na fotografijo, ujeti zanimive svetlobe in dovršene kompozicije. Lahko pa si pripravimo dvojno ustvarjalno veselje – najprej tihožitje sami sestavimo in postavimo, nato pa ga še fotografiramo. Pri tem lahko predmeti iz vsakdanjega življenja dobijo tudi nov, simbolni pomen. Pri tihožitju se nam nikamor ne mudi – ne bo nam pobegnilo, zato si lahko vzamemo dovolj časa in natančno preučimo in določimo svetlobo, teksture, barve, kompozicijo, vzdušje, itd. Igramo se lahko kar z naravno svetlobo, ali pa si pomagamo z umetno (razne luči, bliskavice, slikanje s svetlobo, odsevi, …).
ZA INSPIRACIJO:
Če prebrskate po nekaj zadnjih številkah revije Digitalna Kamera, lahko najdete precej idej za ustvarjanje tudi tam; v reviji 113 smo predstavili Mašo Kores in njen “zapuščeni planet”, v reviji 112 je podrobnosti slikanja s svetlobo na tihožitjih predstavila Irena Gregorc, v reviji 111 je odličen primer kreativnega tihožitja izpostavljena fotografija Erike Čelan v rubriki NePOZABNO, v reviji 109 je zanimiv nabor inspiracije v rubriki Fotograf leta na temo “abstrakcija” in izjemna serija tihožitij Sonyjevega nagrajenca Petra Elevelda, v številki 106 pa je predstavljen Garcia de Marina z njegovimi domiselnimi tihožitji, ki vsakdanjim predmetom dajejo močne simbolne pomene. Za inspiracijo tokrat torej nekoliko brskanja po papirni ali digitalni verziji revije Digitalna Kamera!
Tema za 11. fotoizziv je torej: TIHOŽITJE
Časa za ustvarjanje je en mesec, fotografije sprejemamo do nedelje, 12. februarja 2023 in takrat vam bomo sporočili tudi točen termin za komentiranje fotografij.
Navodila za pošiljanje so še vedno enaka:
- Izbor do treh fotografij na temo pošljite na e-naslov digitalnifotoklub()gmail.com
- Fotografije naj bodo velike 3000 pix po daljši stranici, shranjene v jpg formatu in poimenovane po sistemu »ime priimek – naslov fotografije.jpg«.
Želimo vam obilo ustvarjalnih užitkov!