naslovna fotografija: Kristina Babič
Četrtek, 10. marec 2022
Temo za šesti fotoizziv je izbrala Irena Gregorc. V tehniki slikanja s svetlobo se je že pošteno izurila, za marsikoga pa je bilo fotografiranje v temi, z ročnimi nastavitvami in ustvarjalnimi svetlobnimi učinki, že kar precejšen zalogaj. Smo se bali, da ne bo dosti za komentirati, pa se je do zadnjega dne nabralo kar nekaj materiala. Veseli smo, da ste se nekateri zelo resno lotili fotoizziva in ustvarili res zanimive izdelke. Mija Koprivc je precej potrudila in pri ustvarjanju povsem “not padla”, da je sproti pošiljala še kup spodbujajočih ustvarjalnih idej in namigov.
Ugotovili smo, da je tehnika slikanja s svetlobo zelo uporabna ne le za sproščanje ob ustvarjanju, temveč tudi za čisto resne projekte, kot so produktna fotografija (od drobnih predmetov do konkretnejših zalogajev, kot je recimo avtomobil), nepremičnine, ambienti itd.
Fotografije smo v studiu komentirali Igor Rosina, Andreja Ravnak, Mija Koprivc in Aleksej Cegner. Težko se je bilo odločiti, komu podariti majčko, saj bi si jo pravzaprav zaslužilo več avtorjev, tudi tisti, ki so šli skozi velike začetniške muke in so to odkrito priznali. Fizikalna natančnost, ki je botrovala izrisu svetlobnih sledi, je Ireno prepričala, da je namenila majčko Digitalne Kamere Kristini Babič za fotografijo »pisana spirala«.
Ob komentiranju fotografij smo se predvsem dotikali tehnične izvedbe ter pripomočkov. Vsakdo je izbral kakšne svoje rekvizite in vire svetlobe, vsem pa je bilo skupno, da so precej dobro improvizirali s poceni rekviziti ali stvarmi, ki so jih našli doma. Hvala vsem avtorjem fotografij, da so z vsemi delili svoje izkušnje, kako so posnetki dejansko nastajali. Poučno in inspirativno!
Vabljeni k ogledu galerije fotografij:
- Marjan Klepec-SVETLOBA JESENI
- Ivan Kolenko_DSF0134
- Aleksej Cegner – Red devil
- Aleksej Cegner – Toxic
- Mija Koprivc_ Chilli Pepper_2
- Kristina Babič – Pisana spirala
- Aleksej Cegner – World on fire
- Andreja Pihler_svetleč obroč
- MIja Koprivc_behind the scene
- Ivan Kolenko__DSF0157
- Mija Koprivc_ Zrcalce, zrcalce
- Mija Koprivc_ Purple blue
- Peter Balantič- Druga dimenzija
- Erika Čelan_V jami
- Mija Koprivc_ On the Edge
- Binca Lomšek_Žlička
- Mija Koprivc_ Chilli Pepper_3
- Erika Čelan-Kala
- Štefi Videčnik_Jagodni poljub
- Mija Koprivc_ Glass Ball_1
- Rene Kračun_flower
- Tadej Preradovič Jarc_2
- Sandi Strihić-Mixed Feelings
- TOMI KRIŽAJ_KONEC
- Binca Lomšek_Teloh
- Andreja Pihler_ barvni sij
- Tjaša Kovač – LightBrush
- Mija Koprivc_ Glass Ball_3
- Tadej Preradovič Jarc_1
- Tadej Preradovič Jarc_3
- Ivan Kolenko__DSF0137
- Sandi Strihić-Sour
- Rudi Krajnc_Lightpaint zrcalo
- Kristina Babič – Modra spirala
- Marjan Klepec-ISKRIVI GRAD
- Peter Balantič_Firefighter
- Štefi Videčnik_ Posledice časa
- Sandi Strihić-Sweet
- Štefi Videčnik_Zlom
- Mija Koprivc_ Mati, kave bi
- Rene Kračun_bike
- Ravnak Andreja_maska
- TOMI KRIŽAJ_Deus ex machina
- Ravnak Andreja_zmanjkalo čaja
- TOMI KRIŽAJ_OVINEK
- Rudi Krajnc_vrtavka luči
- Andreja Pihler_dvorec Gutenbuchel
- Erika Čelan-Simbioza
- Mija Koprivc_ Glass Ball_2
- Binca Lomšek_Krogla
Naslednjo temo je izbrala Andreja Ravnak. Da malo presekamo z zahtevnejšimi temami (naslednja je že v vrsti in bo ponovno nekoliko večji tehnični in izvedbeni izziv), se je odločila za nekaj, kar imamo vsi pri roki: ljudi okoli sebe ali pa že ustvarjene fotografije – portrete oseb. Izziv je izdelati …
… ČRNOBELI PORTRET
Fotografije sprejemamo do 6. aprila 2022, komentirali pa jih bomo na srečanju 7. aprila 2022. Navodila za pošiljanje so še vedno enaka:
- Izbor do treh fotografij na temo pošljite na e-naslov digitalnifotoklub()gmail.com
- Fotografije naj bodo velike 3000 pix po daljši stranici, shranjene v jpg formatu in poimenovane po sistemu »ime priimek – naslov fotografije.jpg«.
Zakaj črnobeli?
Črnobela tehnika pomaga, da začnemo gledati drugače. Marsikdaj je barva odvečna informacija, ki nas odvrne od pravega bistva fotografije in portret je ena izmed zvrsti fotografije, ki jo brez slabe vesti oskubimo barv in spustimo skozi ustvarjalno paleto črnobelega sveta. Šele takrat odkrijemo uzjemen nabor kreativnih možnosti, ki nam jih nudi ČB svet – bomo uporabili le sivine ali vso paleto od bele do črne, kako močen kontrast potrebuje motiv, da bo ravno pravšnji, kako obdelati ženski ali moški portret, kako se poigravati s svetlobo, ki je bistvo vzdušja na fotografiji, kako poudariti čustva, kako povedati zgodbo itd… ČB fotografija se zdi brezčasna, a dobre ČB podobe ni enostavno izdelati. Miselnost, da bomo neuspelo barvno fotografijo rešili s pretvorbo v ČB, je precej zgrešena. Za dober ČB izdelek potrebujemo tudi dobro barvno osnovo. Govorimo o dejstvu, da ČB fotografije večinoma nastajajo pri pretvorbi iz barvne in to je pravzaprav popolnoma uporabno, saj imamo ob tem bistveno večjo kreativno svobodo kot pri fotografiranju v ČB tehniki, ki je nekoliko težji izziv, saj se moramo naučiti gledati svet skozi ČB očala, da bi dosegli perfekcijo.
Tehniko pretvorbe iz barvne v ČB fotografijo smo kar nadrobno opisali v izobraževalni rubriki Digitalne Kamere in sicer v štirih zaporednih številkah od 101 do 104. Vsekakor priporočamo v prebiranje!
Še namig glede naslovov fotografij: bodite izvirni. Portreti nosijo zgodbe, sporočila, čustva,.. Žal pa kar precejšen odstotek portretov nosi isti naslov – »Pogled«. Ta fotoizziv naj bo izziv tudi pri naslovih fotografij.
Ne pozabite, tematika je črno-(sivo)-belo. Tonirane fotografije, ki spadajo v monokromatsko obdelavo (sepia, cianotipija ipd.), tokrat ne pridejo v poštev.
Andreja je pripravila še kratek razmislek o ČB fotografiji v obliki miselnega vzorca ter za primer nekaj svojih fotografij.