V tiskani reviji je žal prostora le za izbor najboljših fotografij naših bralcev, zato pa vam na spletni strani lahko pokažemo vse, ki jih prejmemo v nabiralnik galerija@digitalna-kamera.si, zadeva Nepozabno. Vabljeni tudi vi, da nam pošljete svoje posnetke. Najboljši si prisluži nagrado podjetja Foto Grad.
Znova smo prejeli pisan nabor motivike v naš nabiralnik. Navdušuje vas pestrost življenja, nastajajo krasni ptičji portreti, krajine, ujeti trenutki. Tu in tam kdo pa se posveti raziskovanju drobnih fizikalnih čudes, ki nam jih prireja voda. Ta ima magične lastnosti, kot je recimo površinska napetost, ne mara mešanja z maščobo, marsikaj pa je v njej topno. Krožni vzorci, ki jih olje nariše na površini vode, so naravnost neverjetni. Če dodamo še nekaj barvne podlage in zadevo primerno osvetlimo, dobimo odlične barvne abstrakcije, ki so popolnoma primerljive z računalniško ustvarjenimi grafikami. Drug zanimiv način fotografiranja vode pa je tehnično precej bolj zahteven; fotografiranje kapljic, ki trčijo ob vodno površino, smo predstavili v 95. številko revije, ko nam je svoje mojstrovine predstavil Robert Gajšek. Vsakdo, ki se je tega podviga že kdaj lotil, bo potrdil, da lovljenje nenavadnih oblik, ki nastajajo ob trkih kapljic, ni enostavna naloga. Prav zato nas veseli, da se fotografi lotevate tudi tovrstnih izzivov.
Prejemamo barvne in črno-bele fotografije. Črno-beli svet ima svoje zakonitosti, saj je okrnjen barvnih informacij. Pretvoriti te barvne informacije v svet bele, sive in črne pa pravzaprav ni enostavna naloga in je povsem odvisna od motiva. Enostavnega recepta za pretvorbo ni, avtomatski ukazi v programih pogosto ne dajo dobrega rezultata. Postopku pretvorbe se je treba nekoliko bolj posvetiti, če želimo dober rezultat. Poleg tega velja napačno mnenje, da če neka fotografija ni ravno najboljša, jo pretvoriš v črno-belo, pa bo z njo vse v redu. To seveda ne drži, pravzaprav je ravno obratno. Za dobro črno-belo fotografijo boste dejansko potrebovali odlično barvno fotografijo. Opažamo, da imajo fotografi pogosto težave s pretvarjanjem fotografij v črno-belo verzijo, zato bomo v tokratni številki Digitalne kamere posvetili temu nekaj strani in zapisali nekaj osnovnih zakonitosti, ki jih je treba poznati za dobro pretvorbo.
A zdaj se podrobneje ustavimo pri fotografiji, ki je tokrat najbolj pritegnila. Na računalniku se fotografije zložijo v obliki majhnih sličic, t.i. »thumbnails«. Ob ogledu teh, pogosto zelo izstopi kakšna fotografija. Tista, ki izstopi že ob ogledu na tako majhni površini, ima gotovo dober potencial. Nam se je oko takoj ustavilo na zanimivem roza-modrem kontrastu z očitno retro vsebino. Na hitro pogledano, je avtor na mostu čez Dravo ujel roza limuzino Corvette, letnik nekje okoli 1955. Po nekaj trenutkih pa oko ugotovi, da gre pravzaprav za modelček avtomobila, postavljen na ograjo na mostu. Tako je to z našimi možgani; prav zlahka se jih prelisiči in optika je temu zelo v prid. S pravilno izbiro goriščnice in zaslonke ter dobro izbranim kotom fotografiranja lahko poskrbimo za marsikakšno optično prevaro. Tudi tej temi bi zlahka posvetili precej strani v reviji – morda se je lotimo v kakšni od naslednjih številk. Matjaž Skrinar pravi, da je fotografija nastala mimogrede na sprehodu, čeprav kar rahlo dvomimo, da vedno nosi v žepu še modelček roza avtomobilčka. Vsekakor je bila poteza domiselna in je popestrila sicer klasičen prizor mosta čez Dravo ter iz njega pričarala novo vsebino. Čestitke avtorju za ustvarjalno in predvsem igrivo iskrico, prislužil si je nagrado Digitalne kamere, spominsko kartico, ki ga čaka pri sponzorju rubrike, podjetju Foto Grad v Ljubljani.