V tiskani reviji je žal prostora le za izbor najboljših fotografij naših bralcev, zato pa vam na spletni strani lahko pokažemo vse, ki jih prejmemo v nabiralnik galerija@digitalna-kamera.si, zadeva Nepozabno. Vabljeni tudi vi, da nam pošljete svoje posnetke. Najboljši si prisluži nagrado podjetja Foto GRAD.
Isti motiv je mogoče zajeti na res veliko načinov. Za začetek je odvisen od vaše fotografske opreme; od velikosti senzorja na aparatu, goriščnice objektiva, nastavitve zaslonke, časa, oddaljenosti itd. Precej pomembno je tudi, pod kakšnim kotom oz. iz kakšnega položaja se boste lotili motiva. Temu muzanju okoli motiva, da bi našli kar najboljši pogled, pravimo iskanje prave perspektive. V likovnem in fotografskem jeziku je perspektiva način prikazovanja globine prostora na dvodimenzionalni ploskvi. Geometrijsko gledano pa je perspektiva navidezno stekanje vzporednih črt v eno točko in postopno zmanjševanje bolj oddaljenih predmetov. V prejšnjih revijah smo si ogledali razlike v zajemu in perspektivi med 14, 70 in 200 mm. Ugotovili smo, da širokokotni objektivi perspektivo zelo poudarijo, teleobjektivi pa jo zbijejo, pri čemer se boste morali potruditi in za delo s širokim kotom priti res blizu, za delo s teleobjektivom pa se boste sprehodili kar nekaj korakov nazaj, da bi v okvir dobili približno enako velik osrednji motiv. Z iskanjem izvirnih perspektiv marsikdaj dobimo presenetljivo fotografijo. Tega sicer ne smemo jemati kot ultimativni recept za fotografijo, ki izstopi, saj bi bilo zelo smešno, če bi se naenkrat vsi fotografi valjali po tleh, plezali na drevesa in se še kako drugače na vse mogoče načine s širokokotnimi objektivi sukali okoli svojih modelov. Najbrž bi si za fotografsko srenjo potem omislili kakšno kolektivno psihično diagnozo. Šalo na stran, izbrana fotografija je izstopala predvsem zaradi drugače izbrane perspektive. In najbrž tudi zaradi občutka napetosti v sicer popolnoma spokojnem trenutku sončnega zahoda. To napetost najbrž zaznajo samo tisti, ki poznajo vedenje konjev, na kar je avtorica tudi opozorila v svojem opisu. In morda se ob poglobljenem ogledu fotografije vprašamo, ali se je ob preizkušanju res nizke perspektive avtorica počutila kot otrok v peskovniku in kakšen bi bil posnetek nje, ko fotografira konjevo zaledje.
Iskrene čestitke Aleksandri Jereb, ki jo pri sponzorju rubrike, podjetju Foto Grad iz Ljubljene, čaka nagrada v obliki pomnilniške kartice.