Novice

Ptičja perspektiva ali pogled iz zraka, kot ji tudi radi rečemo, je bila včasih rezervirana samo za ptice in peščico izbrancev, ki so si lahko privoščili polet z letalom, zmajem, jadralnim padalom ali celo balonom. Med temi je bilo nekaj tistih, ki so s seboj v višave ponesli kakovosten fotoaparat in fotografi rali. Eden izmed takšnih izbrancev je bil Matjaž Čater. Zahvaljujoč njemu smo bili tudi mi, „navadnismrtniki”, deležni delčka lepot, ki so jih videli ti izbranci. Da bi se približali temu, kar vidijo ptice in piloti, so nekateri skušali narediti balone in pod njih pritrditi fotoaparate. Vse bi bilo v redu, če ne bi baloni imeli omejenega gibanja, precej drago pa je tudi polnjenje s helijem. Toda tehnologija gre neizbežno naprej in pred nekaj leti so se začele pojavljati nekakšne čudne naprave, na katere so pritrjevali fotoaparate – začeli so se pojavljati DRONI.

SO DRONI V SLOVENIJI DOVOLJENI?

DRON2Zakona, ki bi reguliral uporabo brezpilotnih zračnih plovil oziroma dronov v Sloveniji, še ni. Na ministrstvu za infrastrukturo so nam pojasnili, da uporabo tovrstnih zrakoplovov že ureja pravilnik o ultralahkih letalnih napravah. Torej mora vsak razmisliti zase in se odločiti o primernosti slaloma med daljnovodi ali letanja nad glavami pešcev. Čeprav lastniku med prvim igranjem z dronom nič ne preprečuje letenja kamorkoli, se je treba držati nekaterih smernic razumnega letenja, da bi se izognili morebitnim nesrečam, poškodbam ali vdiranju v zasebnost. Ena od teh je, da drona ne usmerjate nad območja, kjer se zadržuje večje število ljudi, kot so mestne ulice ali zelo obljudeni parki!

ZDAJ PA ŠE TEST DRONA!

DRON3To je pa druga pesem. Moji predhodni poskusi z vodenjem kakršnih koli letečih modelov so se vedno klavrno končali. Tudi zadnji poskusi, da bi v zrak spravil dron, ki sem ga dobil v preizkušnjo na sejmu COMPTECH, se je končal v grmovju. Miha iz podjetja Bitami, ki je zastopnik za drone Yuneec, pa mi je zagotovil, da se to z njihovim dronom ne bo zgodilo. Zato sem tudi privolil v test, seveda pod pogojem, da mi najprej na kratko pokaže, kako se rokuje z njim. In me je prepričal! Kljub malce vetrovnemu vremenu se je dron mirno dvignil in obstal tam, kjer sem hotel. Zdaj razumem, ko nekateri pravijo, da te kar malo zasvoji. Najprej sem se moral naučiti upravljati z ukazi. V veliko pomoč ti je ekran, saj z njim točno vidiš, kje se dron nahaja. Po nekaj minutah, ko sem se navadil, katera kontrola premika dron po kateri osi, sem ga lahko premikal, kamor sem želel. Pomembno je, če se izgubiš ali si presenečen nad odzivom, da samo spustiš kontrole in dron obstoji na mestu. Ne glede na moje premike pa je slika s kamere ves čas leta ostala popolnoma mirna.  In če slučajno pride kakšen sunek vetra? Tudi tu ni težave, sprva sicer malo zaniha, vendar ga šestosni motorji kaj hitro umirijo. Kaj pa če odpove kateri od šestih motorjev? Verjetno so tudi zaradi Hirscherjeve nesreče v podjetju Yuneec naredili varnostni sistem za ta primer. V primeru okvare se sistem avtomatsko preklopi na petosno delovanje in s tem omogoči varno nadaljevanje oz. povratek domov. Vse za še večjo varnost.
Ker pa mi je prvotno najpomembnejša še vedno fotografija, sem se želel prepričati, kako je s snemanjem ali fotografiranjem, saj moraš v tem primeru upravljati kar dve funkciji. Pa me je spet Miha pomiril, Typhoon H ima kar nekaj načinov letenja, ki ti pomagajo, da se lahko posvetiš res samo snemanju ali fotografiranju.

Več o dronih v številki 76.