Še po prenovi dišeči prostori Galerije Božena v Fotohiši Pelikan od včeraj gostijo svojo drugo fotografsko razstavo. V tem prav posebnem okolju, ki že dolga desetletja diha fotografijo, smo se v četrtek 8. decembra 2022 zbrali ljubitelji in podporniki fotografije, da bi skupaj odprli posebno razstavo.
Digitalni Foto Klub in revija Digitalna Kamera sta nosilca tradicionalne, že 23. Celjske fotografske razstave, ki je letos obsežnejši, trodelni projekt. Začelo se je s predavanji in delavnico na temo ustvarjanja fotografskih serij pod mentorstvom mojstra fotografije Jureta Kravanje, včeraj pa smo eno za drugo odprli še dve odlični fotografski razstavi. Ustvarjanje fotografskih serij je rdeča nit letošnjega projekta CFR, zato ni naključje, da smo se najprej zbrali v fotografiji posvečeni Galeriji Božena in ob 17h odprli samostojno avtorsko razstavo Klavdije Žitnik.
Njene »Gozdne vile« so čudovit preplet vsega, kar sta v svoji esenci Celjska fotografska razstava in Fotohiša Pelikan. Ujamejo se z obema temama celjske fotografske razstave (prva tema je serija na prosto temo, druga pa posamične fotografije na temo erotika): »Gozdne vile« so projektno zasnovana fotografska serija, ki preučuje stik človeka, narave in spiritualnosti, stik ženske s svojo divjo in resnično naravo, kar se alegorično navezuje tudi na temo erotika. Klavdija ustvarja v stari analogni tehniki mokrega kolodija, s kakršno je stoletje nazaj portretiral tudi mojster Josip Pelikan, v čigar hiši je na ogled Klavdijina razstava. Ni torej naključje, da je njeno delo našlo svoj začasni dom prav tukaj.
Klavdija Žitnik že več kot desetletje ustvarja kot profesionalna fotografinja. Svoje znanje je še posebej izpilila v športni, korporativni in arhitekturni fotografiji, pred dvema letoma pa se je strastno lotila novega, čisto drugačnega izziva – starih analognih tehnik s samega začetka fotografije. O tem, kakšen je občutek, ko so roke umazane od kemije, nam je razložila – s prve roke. V razstavljeno serijo se je temeljito poglobila kuratorka Sara Nuša Golob Grabner, na odprtju razstave nam je podala še teoretično ozadje. Prisotne je nagovoril direktor Muzeja novejše zgodovine Celje, mag. Tonček Kregar in poudaril, da je galerija s to razstavo pravzaprav šele pričela opravljati svoj namen – nuditi prostor kvalitetni sodobni fotografski produkciji. Zaključne besede so pripadle Igorju Rosini, ki je spregovoril o Celju kot fotografskem mestu in se muzeju zahvalil za plodno dolgoletno sodelovanje z Digitalno Kamero. Prireditev je povezovala Biserka Kišič.
Razstava v Galeriji Božena bo na ogled do 8. januarja 2023. »Gozdne vile« vas bodo v tem odličnem razstavnem ambientu pod nizkimi oboki torej nagovarjale še nekaj časa, žal pa bo manjkalo nekaj, kar smo lahko doživeli le na odprtju razstave: čudoviti zvoki harfe izpod prstov akademske glasbenice Ane Uršič so odlično akustično dopolnjevali galerijski ambient, zasanjali so nas v neko dimenzijo izven časa in prostora – tako kot zna to početi Klavdija s svojimi fotografijami.
Nekaj utrinkov z odprtja razstave si lahko ogledate v galeriji.
Foto in zapis: AndreJa