Hitri fotografski popravki
Pokazali vam bomo, kako rešiti pogoste težave z barvo, barvnimi toni ter kompozicijo

KAJ POTREBUJETE
Photoshop Elements 9 ali novejši

KAJ SE BOSTE NAUČILI
Kako uporabljati prilagoditvene plasti (Adjustment Layers), da naredite selektivne manjše popravke barv in barvnih tonov ter odstranite moteče predmete

VZELO VAM BO LE
15 minut

DCM142.ps_basic.fix_before

KORAK ZA KORAKOM
Funkcija Auto na fotoaparatu ne ve, katerim delom posnetka želite dati prednost v zvezi z osvetlitvijo, tako da lahko pomembne podrobnosti ostanejo v temi. Če želite ujeti prave barve, lahko sicer fotoaparatu malce pomagate s tem, da izberete konkretne prednastavitve za črno-bele posnetke (WB Presets), toda ob spremenljivem vremenu lahko določena prednastavitev doda neželen barvni odtenek.

Zaradi oblačnega vremena je na lokaciji na začetnem posnetku svetloba v ozadju temačna. Posledično je most nezadostno osvetljen, kontrast je medel in barvni odtenki so hladni. Po drugi strani pa je rododendron v ospredju osvetljen z neposredno sončno svetlobo in zato ima boljši kontrast, bolj izrazite barve ter boljše barvno ravnovesje. Zaradi teh nasprotujočih si svetlobnih razmer moramo uporabiti program Photoshop Elements, da naredimo lokalne (in ne globalne) popravke, da popravimo osvetlitev posnetka ter težave z barvami.

SELEKTIVNE PRILAGODITVE
V tem članku vam bomo pokazali, kako uporabiti prilagoditvene plasti (Adjustment Layers), da okrepite šibke barve, ne da bi povzročili čezmerne nasičenosti močnejših barv. Prav tako se boste naučili, kako lahko selektivno obdelate hladne barve ter jih naredite toplejše z masko prilagoditvene plasti. Pokazali vam bomo, kako lahko izostrite najmanjše podrobnosti, pri čemer še vedno obvladujete šum, ter kako lahko odstranite moteče predmete s pomočjo hitrega orodja Clone Stamp.

Spoznajte terminologijo

Ločljivost
Kadar uporabljate orodje Crop, da popravite kompozicijo posnetka, se morate odločiti, kakšno ločljivost bo imel obrezan posnetek. Na računalniku Mac je posnetek prikazan pri ločljivosti 72 slikovnih točk na palec (ali 96 PPI na PC-ju). Če nameravati natisniti obrezan posnetek, boste morali povečati možnost Resolution orodja Crop (denimo na 240 PPI), da je na tiskovini vidnih več podrobnosti. Ker ima večina SLR-fotoaparatov visoko vrednost megapikslov, lahko posnetek obrežete in še vedno ustvarite velike tiskovine z visoko ločljivostjo.

1. Odprite začetno datoteko
Kopirajte fix_before.jpg na trdi disk računalnika. V programu Photoshop Elements pojdite na File > Open. Poiščite fix_before01.jpg ter kliknite Open. Posnetek se bo odprl v delovnem okolju programa Photoshop Elements, ki se imenuje Expert Workspace. Preden se lotimo težav z barvami in barvnimi toni, je smiselno, da najprej popravimo kompozicijo.

DCM142.ps_basic.Step01

2. Nastavite orodje Crop
Primite orodje Crop [C]. V vrstici Options izberite Use Photo Ratio. Tako boste lahko ustvarili obrezan posnetek, ki ima enako obliko kot izvirni posnetek. Resolution nastavite na 240 slikovnih točk, da lahko naredite podrobno, visokokakovostno tiskovino. Primite okvir za obrezovanje posnetka in ga potegnite nad posnetek, da ga celega pokrije.

DCM142.ps_basic.Step02

3. Pravilo zlatega reza
Kliknite na možnost Rule of Thirds. Potegnite ročico na spodnji desni strani, da se z okvirjem za obrezovanje približate robovom grmičevja. Ročico na zgornji levi strani potegnite na desno, da se znebite roba drevesa. Okvir potegnite tako, da bo grmičevje v desnem stolpcu. Most postavite v srednji stolpec.

DCM142.ps_basic.Step03

4. Potrdite obrezan posnetek
Kazalec miške postavite zunaj okvirja za obrezovanje. Prikazala se bo ikona za vrtenje. Ikono zavrtite v smeri urinega kazalca, tako da vodoravni črti potekata vzporedno z rahlo nagnjenim obzorjem na posnetku. Kliknite na kljukico, da končate obrezovanje. Obzorje je ravno in most je na bolj prevladujočem položaju na posnetku.

DCM142.ps_basic.Step04

5. Odstranite motnje
Primite orodje Zoom. Kliknite, da si podrobneje ogledate policista na mostu. Primite orodje Clone Stamp [S]. V vrstici Options nastavite Size na 100 slikovnih točk. Opacity nastavite na 100 %. Pritisnite Alt in s kazalcem miške hkrati kliknite na ograjo na možakarjevi levi strani, da naredite vzorec. Vzorčne slikovne točke z orodjem Spray nanesite na moškega, da ga skrijete.

DCM142.ps_basic.Step05

 

6. Otoplite posnetek
Pojdite na Layer > New Adjustment Layer > Photo Filter. Kliknite OK. V spustnem meniju Filter izberite Warming Filter (85). Povečajte Density na 50. Tako boste lahko zmanjšali modri barvni odtenek, ki je v temačnem ozadju. Toda pravilno uravnovešene barve na s soncem posijanem rododendronu so zdaj videti pretople.

DCM142.ps_basic.Step06

 

7. Prilagodite belino
Primite orodje Brush. V prednastavitvah za orodje Brush izberite mehko okroglo konico. Size nastavite na 500 slikovnih točk. Opacity nastavite na 100 %. Kliknite na belo masko prilagoditvene plasti Photo Filter, da jo izberete. Barvo ospredja nastavite na Black (črna). Z orodjem Spray prebarvajte grmičevje, da zmanjšate intenzivnost filtra Warming Filter.

DCM142.ps_basic.Step07

8. Prilagodite barvne tone na mostu
Pojdite na Layer > New Adjustment Layer > Levels. Kliknite OK. Beli drsnik za vrednosti za osvetljene dele nastavite na 245. S tem boste osvetlili osvetljene dele. Sivi drsnik na levi strani nastavite na 1,32, da osvetlite sive tone. Črni drsnik za sence nastavite na 11, da potemnite sence. S tem boste izboljšali kontrast celega posnetka.

DCM142.ps_basic.Step08

9. Prilagoditev z masko
Zdaj lahko vidimo več podrobnosti na nezadostno osvetljenem mostu, katerega kontrast je zdaj bolj izrazit. Toda pravilno osvetljeno s soncem posijano ospredje je presvetlo. S črno konico čopiča nanesite masko, da preprečite spremembe rododendrona zaradi prilagoditev vrednosti Levels.

DCM142.ps_basic.Step09

10. Prej in pozneje
Prilagoditveno plast lahko vklapljate in izklapljate s klikom na ikono z očesom. Če pritisnete Shift in kliknete na masko prilagoditvene plasti, jo lahko začasno onesposobite. Če to storite, se prikaže rdeči X, da vas spomni, da je maska onesposobljena. Če želite masko znova vklopiti, spet pritisnite Shift in kliknite nanjo. Tako lahko primerjate različico z masko z izvirnim posnetkom.

DCM142.ps_basic.Step10

11. Odtenek/Nasičenost
Barve v obsijanem ospredju so bolj nasičene kot šibkejše barve v temnejšem ozadju. Ko osvetlite sence, so barve na tem delu posnetka po navadi videti nekoliko enolične. Na srečo lahko s prilagoditvenimi plastmi rahlo popravite nasičenost posameznih barv. Dodajte prilagoditveno plast za odtenek/nasičenost (Hue/Saturation Adjustment Layer).

DCM142.ps_basic.Step11

12. Selektivno izboljšanje barv
Spustni meni Channel nastavite na Blues. Satur ation povečajte na +37, da poudarite več barve na nebu in njegovem odsevu. Da ustvarite bujnejše zelenje, Channel nastavite na Yellovs in Saturation povečajte na +44. Master Saturation nastavite na +10. Tako bodo imele barve boljši učinek.

DCM142.ps_basic.Step12

13. Rahli popravki nasičenosti
Žive barve so videti odlično na zaslonu v spletni galeriji, toda lahko so nekoliko preveč kričeče za tiskovine. To se zgodi, ker tiskalniki ne morejo reproducirati toliko barv, kot jih lahko zasloni. Da preprečite nevarnost tiskanja posteriziranih barv, zmanjšajte Opacity prilagoditvene plasti za Hue/Saturation na 70 %.

DCM142.ps_basic.Step13

14. Natančno uravnavanje barvnih tonov
Kliknite na prilagoditveno plast za Levels. Pritisnite in držite tipko Alt ter beli drsnik za osvetljene dele nastavite na 239, da osvetlite osvetljene dele. Pokvarjene slikovne točke se prikažejo kot barvni madeži. Nič hudega, če je nekaj pokvarjenih slikovnih točk, zlasti če so na nepomembnih delih posnetka. Zdrave slikovne točke so črne. Deli posnetka z masko so prikazani z običajnimi barvami.

DCM142.ps_basic.Step14

15. Ukaz Stamp Visible
Kliknite na prilagoditveno plast za Hue/Satur ation na vrhu kupa. Pritisnite Shift+Ctrl+Alt+E (ali Shift+Cmd+Alt+E na računalniku Mac). S tem boste izvedli ukaz Stamp Visible ter ustvarili plast v ozadju, kjer so uporabljene vse prilagoditve. Preostale plasti so še vidne.

DCM142.ps_basic.Step15

16. Izostrite posnetek
Če nameravate natisniti fotografijo, v ečini posnetkov koristi naknadno ostrenje, da najmanjše podrobnosti na opekah na mostu zares izstopajo. Kliknite na zgornjo plast. Amount nastavite na 105, Radius na 2,0, Remove pa na Lens Blur. Polje More Refined naj ostane neoznačeno, saj se z njim doda šum. Kliknite OK.

DCM142.ps_basic.Step16

17. Dodajte masko plasti
Če posnetek izostrite, je vidnih več podrobnosti na mostu in zelenju. Toda postopek ostrenja doda šum, kar je bolj očitno na delih posnetka z manj elementi, denimo na nebu. Da selektivno odstranite šum z neba, hkrati pa ohranite izostrene podrobnosti na preostanku posnetka, izberite Layer > Layer Mask > Reveal All

DCM142.ps_basic.Step17

18. Zmanjšajte šum
Primite orodje Brush. Izberite mehko okroglo konico z velikostjo (Size) 300. Kliknite na masko. Barvo ospredja nastavite na Black (črna). Prebarvajte delčke neba, da skrijete šum s tega vrhnjega sloja. Zdaj boste na zgornji plasti videli mešanico izostrenega mosta ter podrobnosti na drevesu, na spodnji plasti pa neizostreno nebo.

DCM142.ps_basic.Step18

NASVET
„Preden plast poslikate z masko, pritisnite D, da barve v ospredju in ozadju v oknu Tools nastavite na privzeti črno in belo. Če s črnim čopičem prebarvate masko prilagoditvene plasti, ta del prilagoditvene plasti ne bo spremenil slikovnih točk na spodnji plasti. Z belo konico boste lahko spremenili slikovne točke na spodnji plasti. S tipko X lahko preklapljate med črno in belo konico.“

Spoznajte terminologijo Save As (Shrani)

Potem ko uporabite prilagoditvene plasti, da popravite pogoste težave z barvami in barvnimi toni, jih lahko shranite s posnetkom ter jih natančneje popravite pozneje. Izberite File > Save As. Format nastavite na Photoshop ali Tiff. Polje Layers naj bo označeno, da ohranite strukturo plasti. Kliknite OK. Če ste z rezultatom zadovoljni, lahko izberete format JPEG. S tem boste združili posnetek in izgubili prilagoditvene plasti ter ustvarili svetlejši posnetek, ki ga lahko naložite na splet.

NASVET

„Če boste s črnim čopičem prebarvali delčke neba, da z masko odstranite šum, ki je nastal z ostrenjem pri koraku 18, boste morda morali pogosto spreminjati velikost konice tega čopiča. Kliknite levo kvadratno polje, da izberete manjšo konico, s katero lahko prebarvate delčke neba, ki se skrivajo za zelenjem. Kliknite desno kvadratno polje, da izberete večjo konico, s katero boste lahko hitreje prebarvali večje dele neba. Naj vas ne skrbi preveč, če barvate čez robove.“

Spoznajte terminologijo Maske plasti

Maske plasti (kot so tiste, ki smo jih uporabili pri koraku 17) vam omogočajo uporabo poteze s čopičem s sivimi toni, s katerimi lahko skrijete ali prikažete slikovne točke na pripeti plasti posnetka. Z maskami imate veliko več možnosti urejanja, kot bi jih imeli, če bi preprosto uporabljali destruktivno orodje Eraser, tako da se splača premisliti o njihovi uporabi. Če po maski slikate z belo, lahko razodenete podrobnosti na plasti s posnetkom. S črno barvo boste skrili vsebino posnetka, siva barva pa ustvarja polprosojno mešanico.

NASVET

„Če je vaš računalniški zaslon pretemen ali presvetel ali če so barve napačne, lahko naredite napačne popravke barvnih tonov na posnetku. Poskušajte uporabiti programsko opremo za kalibracijo, da lahko dobite natančnejše barve, sence ter osvetljene dele na posnetku. Histogrami vam bodo povedali resnico širjenju barvnih tonov na posnetku, ne glede na nastavitve zaslona.“