Skoraj vsakodnevno se v uredništvu srečujemo s klici in maili naših bralcev – fotografov, ki imajo težave s pravilno osvetlitvijo portretov ali predmetov s studijskimi bliskavicami. Ker pa je na takšna vprašanja zelo težko odgovoriti v nekaj besedah, smo se odločili, da pripravimo na to temo posebno delavnico, DELAVNICO NAPREDNE UPORABE BLISKAVICE!
In ker želimo našim bralcem nuditi le najboljše, smo za to, da bi vodil takšno delavnico poprosili človeka z ogromno izkušnjami na tem področju, ARNETA HODALIČA, ki se je z veseljem odzval povabilu.
Povedal nam je namreč, da se je v svojem dolgoletnem pedagoškem delu na področju fotografije srečal z veliko različnimi ljudmi, ki imajo zelo različne nivoje znanja. Skupni imenovalec največjih težav pa je skoraj vedno zahtevna uporaba bliskavic. Veliko se jih bliskavic izogiba iz številnih razlogov, a zagotovo so tehnično neznanje, neizkušenost ter posledično slabi rezultati glavni krivci neuporabe tega prepotrebnega fotografskega pripomočka. In ker je Arnejev življenjski moto ravno tak kot naš, DA SVOJEGA ZNANJA NE SKRIVAMO se z veseljem odzval, da pripravi delavnico napredne uporabe studijskih bliskavic, tokrat v sodelovanju s podjetjem Foto Levac, zastopnikom za bliskavice Profoto.
Delavnica bo praktična zato morajo udeleženci s seboj prinesti svoje fotoaparate in stative saj se bodo tudi sami preizkusili ter fotografirali posamezne vaje. Prav tako ne bosta odveč kakšen zvezek in svinčnik, saj bo kar nekaj poglobljenih nasvetov, predvsem pri zadnji vaji obdelave v Photoshopu. Bolje jih je zapisati, kot da prehitro utonejo v pozabo. Dolžina posamezne praktične vaje bo odvisna predvsem od zanimanja udeležencev in je zelo prilagodljiva.
KJE: Studio RIIBA, Dantejeva 2, Izola (bivša skladišča Ribe d.o.o.
KDAJ: sobota 26.01.2019, ob 10h do 17h (z cca. enournim odmorom za kosilo*)
PREDAVATELJ: Arne Hodalič in asistentka Katja Bidovec
CENA: 130€ (V ceno delavnice je vključeno tudi čiščenje senzorja na delavnici, darilo revije Digitalna kamera)
Kosilo ni vključeno v ceno.
Število udeležencev je omejeno na največ 12.
PROGRAM:
- Kratka tehnična predstavitev Profoto bliskavic in radijskih sprožilcev, ki jih bomo uporabljali na delavnici(cca 15-20 minut; Ivan Levac)
- Teoretična predstavitev (s projekcijo) in tehnično ozadje vseh vaj, ki se bodo izvajale ta dan(cca 20-30 minut; Arne Hodalič)
- Praktično delo na temo HSS – (Hi Speed Sync) – kako lahko v zelo svetlem okolju izbrani kader (npr. ozadje za portret!) »zatemnimo« s pomočjo Hi Speed Synca in ustvarimo svetlobne razmere, ki so popolnoma neodvisne od svetlobnih pogojev okolja v katerem fotografiramo. Delali bomo z foto-modelom in pri tej vaji bo imel vsak udeleženec na voljo svojih 5 minut, ko bo lahko nemoteno (brez drugih!) fotografiral posamezne kadre iz kotov in pozicij, ki se mu zdijo najprimernejši.
(Arne Hodalič in asistentka Katja Bidovec)
Tehnični podatki za to fotografijo so: 1/500(!) sekunde, f:8, ISO 64 Čas osvetlitve 1/500s presega običajni sinhronizacijski čas 1/250s in je mogoč samo s funkcijo HSS (Hi Speed Sync), ki omogoča sinhronizacijske čase tudi 1/8000s
- Praktično delo na temo studijske »tabletop« fotografije na posebni podlagi iz črnega pleksija(Arne Hodalič in asistentka Katja Bidovec)
Izjemna uporabnost fotografiranja na črnem pleksiju je možnost popolne kontrole nad barvo in svetlobno jakostjo podlage za predmete, ki jih fotografiramo. (vsi predmeti so bili fotografirani na popolnoma črnem pleksiju!)
- Praktično delo na temo fotostacking. Najprej fotografiranje v »fotostacking mode« in potem demonstracijski prikaz dejanske združitve teh fotk v programu Photoshop. Ponavadi se za ta postopek uporabljajo posebni programi, mi pa bomo vse skupaj izvedli »ročno«(Arne Hodalič in asistentka Katja Bidovec)
Fotografija (prav tako posneta na črnem pleksiju!) je bila digitalno sestavljena v programu Photoshop iz 14ih posamičnih fotografij s spreminjajočo se globinsko ostrino (nastavljeno »ročno«). Ko končno fotografijo sestavimo, se izognemo nezaželeni (pre)majhni globinski ostrini.