KAJ POTREBUJETE
Photoshop CS6
KAJ SE BOSTE NAUČILI
Kako izolirati zemljo s funkcijo Channels ter vstaviti bolj dramatično nebo in odstraniti večje predmete ter druge moteče elemente s popolnim nadzorom in uporabo različnih orodij za retuširanje
VZELO VAM BO LE
15 minut
Vsi smo se že soočili s tem: prinesete opremo na čudovito lokacijo ali odkrijete takšen kraj na potovanju, toda nebo je videti nemikavno in dolgočasno. Razen če ne boste vsega svojega časa posvetili krajinski fotografi ji, se boste morali sprijazniti, da prizori pogosto niso ravno popolni. Če pa niste zadovoljni z nebom, ki ni popolno, oziroma če vam plačujejo, da ustvarite posnetek, ki mu lahko koristi malce pametnega urejanja, vam Photoshop ponuja možnost, da vstavite boljše nebo. Nekateri sicer trdijo, da je to prevara (seveda je boljše, če posnetek izpopolnite kar v fotoaparatu, če le lahko), toda če se res ne morete pozneje vrniti na to lokacijo, je to priložnost, ki lahko privede celo do močnejšega, bolj dramatičnega posnetka. Veščine s Photoshopom, ki se jih boste naučili, so lahko koristne za najrazličnejše naloge, povezane z obdelavo slik.Kot smo videli v prejšnji lekciji, se boste lažje naučili osnov plasti (Layers), če se naučite, kako zamenjati nebo v Photoshop Elements. Toda če želite, da je vaš posnetek videti bolj prefi njeno, priporočamo, da delate v Photoshopu CS in Adobe Camera Raw. Dobili boste rezultate z bolj strokovnim videzom, in kot smo že omenili, je to odlična priložnost, da izpilite svoje napredne veščine s Photoshopom. Ključnega pomena je, da izvirno nebo izrežete natančno, tako da se lahko novo nebo brezhibno prilega. V naši lekciji vam bomo pokazali, kako lahko to storite s hitrimi, natančnimi izbori s funkcijo Channels, nato pa bomo razkrili še nekaj uporabnih namigov za odstranjevanje večjih motečih predmetov.
Manjši popravki barvnih tonov
Najprej odprite posnetek v RAW-formatu v programu Camera Raw: datoteko poiščite v knjižnici Bridge, nato jo kliknite in izberite Open in Camera Raw. Začnite s prilagoditvami tonov v oknu Basic Panel. Contrast nastavite na +10, Highlights na -20, Shadows na +26, Clarity na +23 in Vibrance na +41.
Preverite funkcijo Channels
Kliknite gumb Open Image na spodnji desni strani, da posnetek prenesete v Photoshop. Pojdite na okno Channels (Window > Channels) in kliknite na kanale Red, Green in Blue, da preverite, s katerim lahko dosežete najboljši kontrast med zemljo in nebom.
Kopirajte kanal Blue
Videti je, kot da bo kanal Blue v tem primeru najustreznejši (po navadi je tako, ko izbiramo nebo), tako da ga povlecite na ikono Create New Channel, ki je na dnu okna, da naredite modro kopijo. Dvakrat kliknite na ime kanala in ga poimenujte ‘nebo’.
Povečajte kontrast
Da izberete dober del neba, potrebujete natančno ločitev med zemljo in nebom, tako da je en del popolnoma črn, drug pa popolnoma bel. Začnite s povečavo kontrasta. Pojdite na Image > Adjustments > Levels in povlecite črno puščico na 124, belo pa na 235. Kliknite OK.
Nenatančno zapolnite zemljo
V orodni vrstici izberite orodje Polygonal Lasso in označite točke, da naredite oglat izbor znotraj kopnega in vode. Poskušajte se čim bolj približati nebu, toda ni vam treba biti preveč natančni. Kliknite na prvo točko, da končate izbor, in nato pojdite na Edit > Fill. Izberite Use: Black in kliknite OK.
Nastavite orodje Brush
Pritisnite Ctrl/Cmd+D, da opustite izbiro, nato pa primite orodje Brush. Da dobite natančno mejo, lahko rišete ob robovih s črnim ali belim čopičem – a preden začnete, se morate naučiti nečesa, kar vam bo močno olajšalo delo. Pojdite v spustni meni Mode v možnostih Tools na vrhu in izberite Overlay.
SPOZNAJTE TERMINOLOGIJO
Funkcija Channels je osnova za barve, iz katerih so sestavljeni posnetki v Photoshopu. Kanali so različni, odvisno od slikovnega načina, v katerem delate; toda v načinu RGB (najpogostejši način) so kanali rdeči, zeleni ter modri. Vsak kanal je predstavljen kot siva (Greyscale) različica posnetka, svetlejši deli posnetka pa pomenijo, da je tam barva bolj prisotna. Ko se združijo različne količine rdeče, zelene in modre barve, nastane na milijone drugih barv, ki sestavljajo vaš posnetek.
NASVET
„Če želite, da se nebo in zemlja ujemata, je dobro, da na obeh delih svetloba prihaja iz iste smeri. Prav tako je dobro, če sta oba dela posneta s podobnima goriščnima razdaljama. Splača se ustvariti knjižnico zanimivih posnetkov neba, bodisi da jih uporabite v zloženih posnetkih, kot je ta, bodisi kot ozadje pri drugih umetniških delih in dizajnih.“
Rišite ob robovih
V načinu Overlay ni nujno, da ste preveč natančni pri risanju. Temni deli bodo potemneli, ko jih prerišete s črno, pri svetlejših delih pa ne bo spremembe. Pritisnite D in nato X, da barvo nastavite na črno, in nato rišite čez zemljo, dokler je v celoti ne prekrijete s črno.
Osvetlite nebo
Pritisnite X, da barvo spremenite v belo, in nato rišite čez nebo. Tokrat se temnejši deli ne bodo spremenili, ko čeznje rišete z belim čopičem, tako da ste lahko še manj natančni pri risanju. Če so še kakšni delčki, ki jih je treba prekriti s črno ali belo, način spremenite nazaj v Normal in rišite, dokler ne končate.
Pretvorite plast
Ko ste zadovoljni s popolnoma črno zemljo in belim nebom, kliknite na kanal RGB v oknu Channels, da se vrnete na izvirni pogled posnetka. Pojdite v okno Layers (Window > Layers) in dvakrat kliknite na Background Layer ter kliknite OK, da ga pripravite za obdelavo.
Dodajte masko
Pojdite nazaj v okno Channels in pritisnite Ctrl/Cmd ter kliknite kanal ‘nebo’, da določite bele dele v kanalu kot izbor. Nato pojdite v okno Layers in pritisnite tipko Alt ter hkrati kliknite ikono Add Layer Mask. S tem boste dodali masko, ki skrije izbrani del, torej odstrani izvirno nebo.
Obrežite in kopirajte
Primite orodje Crop in povlecite vrh okvirja za Nato odprite castle_sky.jpg in pojdite v okno Layers, z desnim klikom kliknite na Background Layer in izberite Duplicate Layer. Destination nastavite na castle_land.dng in pritisnite OK. Zaprite posnetek z nebom.
Vstavite novo nebo
V oknu Layers povlecite plast z nebom na dno .Pojdite na Edit > Free Transform. Zdaj morate vleči nebo naokrog, dokler niste zadovoljni s položajem; medtem ko vlečete točko v kotu, hkrati pritisnite in držite tipko Shift, da ob potrebi spremenite velikost neba. Pritisnite tipko Enter, da uporabite to spremembo.
SPOZNAJTE TERMINOLOGIJO
Ukaz Refine Mask je enak ukazu Refine Edge, toda deluje z maskami in ne z izbori. Če okrog izrezanega dela najdete rahel sij ali neprijeten rob, potem lahko ukaz Refine Mask to običajno izboljša. Drsnik Radius vam omogoča, da povečate območje ob robu, ki ga želite izboljšati, drsnik Shift Edge pa lahko rob pomakne navznoter ali navzven. Prav tako vam je na voljo uporabna možnost Decontaminate Colours, ki doda barvo na podvojeni plasti, tako da se ujema s toni v okolici.
NASVET
„Kadar uporabljate funkcijo Channels, da naredite natančne izreze, kot ste tukaj izrezali nebo, je običajno osnovni namen to, da naredite en del kanala črnega, drugi del pa belega. Način Overlay Brush je pri tem zelo koristen, saj pospeši
in olajša risanje ob robovih, ker učinkuje le na temnih delih, ko rišete s črnim čopičem, in na svetlih delih, ko rišete z belim čopičem.“
Popravite učinek ‘halo’
Označite in z desnim klikom kliknite na predogledno ikono Mask na vrhnji plasti ter izberite Refine Mask. Radius nastavite na 1,4 px in Shift Edge na -10, da se znebite sija okrog gradu. Obkljukajte Decontaminate Colours in Amount nastavite na 70 %. Output nastavite na New Layer with Layer Mask in kliknite OK.
Izenačite barve
Kliknite ikono Create Adjustment Layer v oknu Layers in izberite Curves. Kliknite na kvadratno ikono na dnu okna z nastavitvami Curves, da določite, da sprememba vpliva le na kopno. Krivuljo potegnite navzdol, da kopno potemnite, nato pa izberite Red v spustnem meniju RGB in povlecite rahlo navzgor, da dodate rdečo.
Rahlo popravite razpone barv
Znova kliknite ikono Create Adjustment Layer in izberite Black and White, nato pa pojdite v spustni meni Blend v oknu Layers ter izberite Luminosity. Uporabite drsnike za barve, da spremenite svetlost. Reds nastavite na 94, Yellows na 60, Greens na 240, Cyans na 60, Blues na -33 ter Magentas na 80.
Izberite kol
Kliknite na ikono Create New Layer v oknu Layers in primite orodje Polygonal Lasso. Nato izberite območje, ki pokriva kol na levi strani. Preklopite na orodje Patch in nastavite Patch na Content-Aware (CS6 in novejši) ter Adaptation na Medium. Obkljukajte Sample All Layers.
Odstranite moteče predmete
Povlecite izbrano območje na desno, da odstranite kol. Naj vas ne skrbi, če ni popolno. Uporabite orodje Patch, da enako odstranite še preostale kole in druge moteče elemente. Nato naredite še eno plast, preklopite na orodje Clone ter nastavite na Sample to All Layers v možnostih orodij.
Počistite posnetek s kloniranjem
Pritisnite in držite tipko Alt, da naredite vzorec čistega vira, nato pa ga klonirajte, da s tem počistite morebitne nečiste delčke. Odstranite sence in odseve ter kole, pri tem pa pogosto menjavajte vir vzorca. Na koncu dodajte prilagoditveno plast Colour Balance in nastavite Cyan/Red na -20 ter Yellow/Blue na +5, da ohladite barvne tone na posnetku.
NASVET
„Fotografi jam pokrajine pogosto koristi, če jih rahlo posvetlimo oziroma potemnimo z ukazoma Dodge in Burn – še posebno pri sestavljenih posnetkih, kot je ta, pa lahko ta dva ukaza prav tako pomagata, da se elementi dobro zlivajo. Če želite uporabljati orodji Dodge in Burn na neuničujoč način, rišite z belim in s črnim čopičem po sivi plasti, ki je nastavljena na način Overlay Blending. Da to nastavite, pritisnite tipko Alt in kliknite ikono New Layer, Mode nastavite na Overlay ter obkljukajte kvadratek, ki se pojavi, in na koncu preprosto rišite s 10-odstotno prozornostjo (Opacity).“
SPOZNAJTE TERMINOLOGIJO
Pripete (ang. clipped) prilagoditvene plasti v Photoshopu
Prilagoditvene plasti po navadi delujejo tako, da učinkujejo na vse plasti pod njimi. A če želite, lahko pripnete plast, tako da kliknete kvadratno ikono v oknu Properties ali da pritisnete tipko Alt in kliknete na črto med plastjo in plastjo, ki je pod njo. Tako bo prilagoditev vplivala le na plast, ki je neposredno pod njo, na druge pa ne. To je zelo uporabno zlasti pri projektih, kot je ta, saj lahko prilagodimo barvne tone na gradu in v ospredju, da se ujemajo z nebom.