Ste zapriseženi digitalnemu fotografskemu svetu ali pa ste eden tistih »back to the future« fotografov, ki želijo svoja najboljša dela videti tudi na papirju? Vsi tisti starejšega kova se še dobro spominjate 100% analogno-papirnega sveta, od mlajših pa najbrž marsikdo sploh še ne pozna vznemirjenja in tu in tam kakšnega začetnega razočaranja ob tiskanih fotografijah. Čustva znajo rasti premo sorazmerno z velikostjo natisa – večje fotografije naredijo močnejše vtise. Zdi se, da smo na ekranih nekoliko površni, ko pa imamo pred sabo natisnjeno fotografijo velikega formata, pride na njej veliko bolj do izraza vse dobro in slabo. Velik natis kaj hitro razkrije vse površnosti pri obdelavi fotografije in njen pravi karakter. Zato še vedno velja: dobra fotografija stoji dobro tudi ali pa predvsem na papirju.
V testni coni smo tokrat pod drobnogled vzeli tiskalnik, ki ga označuje rdeča črta, kakršno najbrž poznate iz serije profesionalnih objektivov. Imeli smo torej velika pričakovanja in Canon imagePROGRAF PRO-1000 se jim ni izneveril!
Navdušila nas je možnost natisov velikih formatov z namiznim tiskalnikom, ki sicer s svojimi dobrimi 32 kilogrami ne sodi ravno v peresno kategorijo, zato sta dva para rok dobrodošla za prvo namestitev. Dejstvo, da lahko z njim natisnemo formate od najmanjšega 10 x 15 cm do največjega 43,2 x 120 cm, govori v prid vsestranskosti sodobnega fotografa ali oblikovalca, ki natise potrebuje za številne različne namene in priložnosti.
Tiskalnik je enostaven za namestitev in za uporabo. Na zaslonu tiskalnika se sproti izpisujejo vsa pomembna sprotna obvestila in navodila, namestitev kartuš je jasna, zlahka zamenjamo tudi vzdrževalno kartušo ali celo tiskalno glavo – vse deluje na enostavnem klik sistemu. Tudi med samim postopkom tiska težko pride do napak, za kar skrbijo pametni sistemi, npr. za raven vlek papirja ali za preprečevanje praznih črt.
Odličen nabor trajnih pigmentnih črnil je predpogoj za kakovosten natis. V tem orkestru harmonično operira nabor 12 črnilnih vložkov LUCIA PRO, vključno s kromatskim optimizatorjem, ki je bil dobrodošla pridobitev v tem segmentu tiskalnikov. Vsak motiv je nekoliko specifičen in potrebuje svoj nabor črnil, pa naj bo to barvna ali črno-bela fotografija, pri kateri je še posebej poskrbljeno, da ne pridobi barvnih odtenkov.
S takšnim orodjem lahko fotograf z gotovostjo zatrdi, da je fotografijo naredil. V celoti, sam. Ni le poskrbel za kvalitetno in dobro obdelano fotografijo, pod nadzor je vzel tudi ustvarjalne možnosti samega tiska in tako svoj izdelek sam nadzoroval od prve ideje do končne realizacije. Izjemen nabor različnih papirjev ponuja številne možnosti tiska, ki so učinkovito podprte s programskim vtičnikom Canon Print Studio Pro in možnostjo izbire ICC profila. Vtičnik je jasno razumljiv in enostaven za uporabo, s pomočjo številnih nastavitev lahko uporabnik res pride do optimalnega natisa.
V Sloveniji se lahko pohvalimo s širokim krogom izjemno zahtevnih naprednih amaterskih fotografov, ki za svoje ustvarjanje potrebujejo profesionalno opremo, od fotoaparata do tiskalnika. Canon imagePROGRAF PRO-1000 je že navdušil marsikoga od njih in še zdaleč ni omejen na uporabo v zgolj profesionalni sferi.
PRO-1000 smo v decembru 2022 uporabili za natis fotografske razstave »JAZ, ZEMLJA«, avtorice Andreje Ravnak. Pokrajinska motivika, polna tekstur, podrobnosti in barv, ni bila prezahtevna naloga za tiskalnik. Izbran je bil natis na A2 mat papir, saj so bile fotografije razstavljene v okvirjih za steklom. Razstava je bila v lokalnem okolju medijsko odmevna in odlično obiskana. Prejeli smo veliko navdušenih odzivov nad izjemnimi fotografijami in kakovostjo tiska.
- Fotografija na papirju funkcionira drugače kot tista na ekranu in vsaj na začetku je ob natisih vedno kakšna neznanka. Ko se potiskan papir počasi in enakomerno pomika iz spodnje reže, je kaj kmalu jasno, ali bo zadovoljil pričakovanja. Tudi tisk formata z nastavitvami za največjo kakovost steče hitro in učinkovito.
- Že prva natisnjena fotografija je navdušila s teksturami, podrobnostmi in ustreznostjo barv. Delovni proces je bil relativno lahko obvladljiv, saj sta tiskalnik in programska oprema prijazna do uporabnika. Ogromno je odvisno od izbire papirja in temu ustrezno prilagojenih nastavitev tiska.
- Fotografija je bila postavljena v okvir v galeriji Železarskega muzeja Štore je predstavljala del fotografske razstave, ki so jo dopolnjevale z istimi motivi potiskane tekstilije. S teleobjektivom ujeti izseki agrarnih krajin imajo poudarek na teksturah in barvah, ki občasno kreirajo zanimive abstrakcije.
- Razstava Andreje Ravnak »JAZ, ZEMLJA« je serija izsekov iz valovitih agrarnih krajin Južne Moravske, Toskane in Provanse, kjer smo z Digitalno Kamero pogosto na foto potepih. Veliki A2 natisi so bili odlična izbira za v obstoječe okvirje in postavitev galerije.
- Avtorica Andreja Ravnak ob fotografijah valovitih agrarnih pokrajin, zavitih v nežne meglice. Natisi formata A2 na mat fine art papirju so navdušili številne obiskovalce, razstavo pa so si v okviru pouka prišli ogledat tudi dijaki Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje, smer Fotografski tehnik. Med drugim jih je avtorica skozi fotografsko predavanje nagovorila tudi na temo tiska fotografij. Foto: Andraž Purg.
Nekoliko daljši in podrobnejši razmislek o tiskalniku si boste lahko prebrali v naslednji številki revije Digitalna Kamera. Testna cona št. 114 obeta še druge Canon novosti. Se beremo!