Sigma 105mm F2.8 DG DN Macro Art
Zastopstvo: www.solus.com.hr > Piše: IGOR ROSINA
Pri Sigmi so končno naredili tudi makro objektiv v seriji Art. Zaenkrat ga je mogoče dobiti za brezzrcalne fotoatparate Sony in L-bajonete. Že prejšnji makro objektiv, Sigma 105mm F2.8 EX DG OS HSM Macro, narejen predvsem za klasične DSLR-fotoaparate s Canonovimi ali Nikonovimi bajoneti, dobiti pa ga je bilo mogoče tudi za aparate Sigma in Sony, je bil izredno kvaliteten in oster. Pravzaprav je ta objektiv eden izmed redkih, narejenih daljnega leta 2012, ki ga še vedno najdeno na prodajnih policah in je po njem veliko povpraševanje.
Novi makro objektiv za brezzrcalne fotoaparate s Sony E- in Leica L-bajoneti je nekaj povsem drugega. Za razliko od nekaterih prejšnjih Sigminih DG HSM objektivov iz Art serije, ki so jih preoblikovali, da se prilegajo brezzrcalnikom, je novinec narejen prav za brezzrcalne kamere in prav zato na njem najdemo vrsto naprednih funkcij in izpopolnjenih lastnosti za še boljše, natančnejše delo.
TEHNIČNI PODATKI
Objektiv je sestavljen iz 17 elementov v 12 skupinah, zaslonka ima 9 lamel, kar omogoča pri najbolj odprti F2.8 zelo lepo in mehko zamegljenost (boke). Vidni kot objektiva je 23,2 stopinje, najmanjša razdalja ostrenja 29,5 cm, razmerje povečave pa 1 : 1 kot pri večini objektivov za osnovno makrofotografijo. Na polnoformatnih senzorjih to omogoča fotografiranje majhnih predmetov v naravni velikosti. Zaradi tega sta mogoča tudi izredno velika povečava in izrez, seveda pa moramo za to fotografirati predmete pri najmanjši razpoložljivi razdalji ostrenja, to je 29,5 cm (merjeno od senzorja fotoaparata). Objektiv ima notranje ostrenje in brez problema se lahko s prednjo lečo približate predmetu, ki ga fotografirate, na kar 14,5 cm.
Pri Sigmi trdijo, da je zaradi nove optične zasnove leč v objektivu ostrina povsem enaka na sredini in na robovih ne glede na to, ali uporabimo zaslonko F2.8 ali F22. Res je, da imajo nekateri makro objektivi možnost zapiranja zaslonke celo do F32, kar zelo pripomore pri globinski ostrini na bližinskih posnetkih, vendar pri Sigmi najmanjšo zaslonko F22 zagovarjajo s tem, da se pri izredno zaprti zaslonki F32 začne pojavljati kromatska aberacija, kar pa zelo vpliva na ostrina samega posnetka.
Sigma 105mm F2.8 DG DN Macro Art ima zelo hitro in skoraj neslišno ostrenje, zato je primeren tudi za fotografiranje živali ali ptic iz kakšnega skrivališča, kjer se jim lahko dosti približate. Zaradi idealne goriščnice in zaslonke F2.8 lahko objektiv uporabimo tudi za portretiranje. V primerjavi s starejšim Sigminim makro objektivom mu manjka le ena malenkost: optični stabilizator slike. Sicer ta pri makro objektivih ni najnujnejši, saj večino posnetkov naredimo s stojalom, ko stabilizacijo izklopimo. Pri fotografiranju iz roke, ko želimo npr. posneti kakšno žival ali portret, nam pomaga stabilizator, ki je vgrajen že v ohišja brezzrcalnih fotoaparatov.
Na objektivu najdemo poleg klasičnega gumba za preklop med avtofokusom in ročnim delovanjem še funkcijski gumb, ki je privzeto nastavljen za zaklepanje avtofokusa (Autofocus-Lock), lahko pa ga prilagodimo svojim potrebam. Na objektivu je še klasičen obroč za ročno nastavitev zaslonke, ki ga lahko na želeni zaslonki zaklenemo s posebnim stikalom. Ročna nastavitev zaslonke omogoča zelo natančno kontrolo svetlobe, saj lahko vrednosti nastavljamo po 1/3.
Zaradi izredno majhne globinske ostrine pri makrofotografiji z uporabo popolnoma odprte zaslonke velikokrat namesto avtofokusa uporabljamo ročno ostrenje. In to je pri novi Sigmini leči res vrhunsko po zaslugi elektronskega obroča za ročno nastavitev ostrine, ki deluje na principu »Fly-by-wire« (t.j. elektronskem sistemu za upravljanje, ki deluje tako, da premike obroča posreduje računalniškemu čipu, ki je vgrajen v objektivu, ta pa jih pretvori v električne impulze, ki dajo komando motorju v objektivu. Zaradi izredne natančnosti motorja so tudi premiki ostrine zelo majhni, kar je pri makrofotografiji ključnega pomena).
NAŠA OCENA
Sigma 105mm F2.8 DG DN Macro Art je zagotovo eden najboljših in najostrejših makro objektivov, kar sem jih testiral. Primerno majhen, kompakten in lahek je, tako da ga brez večjih težav uporabljamo na Sonyjevih ali Sigminih brezzrcalnih polnoformatnih aparatih. Njegova izdelava je kot pri vseh Sigminih Art-objektivih vrhunska, prav tako rokovanje z njim. Je sicer skoraj za polovico dražji od starega Sigminega makro objektiva, vendar ja glede na svojo kakovost in kakovost posnetkov, narejenih z njim, zagotovo vreden tega denarja.