Sigma 24mm f/1,4 DG HSM Art je že tretji objektiv v Sigmini Art seriji. Odličnost je tisto, kar odlikuje tudi  ta objektiv. Poleg prvih dveh, Sigme 35mm f/1,4 DG HSM ter Sigme 50mm f/1,4 DG HSM ima tudi ta izredno ostrino, minimalno popačenje, naravne barve ter kontrast pri vseh zaslonkah.

Podjetje Sigma ima več kot 50-letno tradicijo v izdelovanju objektivov. V analognih časih je bilo podjetje poznano po nizkocenovnih objektivih za fotoaparate znamk Canon, Nikon, Minolta, Pentax, ki so jih s pridom uporabljali amarterski fotografi . Z začetkom nove, digitalne dobe pa se je to družinsko podejtje, ki še edino vztraja s svojo proizvodnjo na Japonskem, preusmerilo in začeli so z razvojem in proizvodnjo drugačnih, vrhunskih pa kljub temu cenovno še dostopnih objektivov za fotoaparate s »full frame« ter APS-C senzorji. Njihova zadnja ART serija se lahko primerja celo z najkvalitetnejšimi Canonovimi, Nikonovimi ali celo Zeissovimi objektivi. Po mnenju nekaterih svetovno znanih fotografov so s temi objektivi postavili popolnoma nove mejnike in standarde, ki veljajo za standardne širokokotne objektive.

001_Sestava lec v objektivuPred kratkim pa so tej seriji fiksnih objetivov dodali še enega, »širokokotnik«, 24 mm 1,4 DG HSM. Tudi ta objektiv je sicer narejen za polnoformatne kamere, brez težav pa ga lahko uporabljamo tudi na kamerah z APS-C senzorjem in pri tem kvaliteta posnetkov ni nič slabša. Tudi pri tem objektivu, kot že pri 50 mm in 35 mm 1,4 Art, so uporabili posebno kombinacijo in postavitev asferičnih, FLD1* ter SLD2* leč in s tem dosegli izredno ostrino, ki je razporejena popolnoma enakomerno po celotni površini posnetka, tudi pri popolnoma odprti zaslonki. Poleg tega pa so s temi lečami na minimum zmanjšali tudi kromatsko aberacijo, pojav, ki ga vsi fotografi  izredno sovražijo pa se zelo rad pojavlja predvsem pri širokokotnih objektivih. Ta objektiv je idealen predvsem za poročno ali krajinsko fotografi jo, zaradi izredne svetlobne jakosti in ostrine pri popolnoma odprti zaslonki ga veliko uporabljajo tudi pri astrofotografi ji ali za fotografi ranje v zaprtih prostorih, kjer uporaba dodatne svetlobe ni mogoča,tudi pri nočni fotografi ji. Objektiv je dobavljiv z bajonetom za fotoaparate znamk Sigma, Canon, Nikon, Pentax in Sony. Prav tako pa je popolnoma kompatibilen s Sigminim USB kalibratorjem objektivov, s katerim lahko prilagodimo objektiv glede na svoje želje ter potrebe. Ta deluje s programsko opremo Sigma optimization pro. Z njim lahko nastavljamo omejitev razdalje ostrenja, hitrost fokusa in pri objektivih z optičnim stabilizatorjem tudi funkcionalnost le tega.

003_Sigma USB kalibrator

Sicer pa poglejmo, kako se je objektiv izkazal v praksi! Testiral sem ga na fotoaparatu Canon EOS 5 Mark III. Ker je objektiv svetlobno zelo močan (f1,4) in zato primeren za delo v slabih svetlobnih pogojih, sem se z njim odpravil najprej na večerni potep po Celju. Za začetek sem preveril odzivnost in hitrost autofokusa v slabih svetlobnih pogojih. Presenetljivo dobro se je odrezal pa tudi motorja v objektivu skoraj da ni slišati. Kaj pa barve in ostrina, glede na to, da nima vgrajenega sabilizatorja tresljajev? Tudi tu praktično nimam pripomb. Naredil sem še nekaj posnetkov na železniški postaji in zavil na zaslužen večerni čaj – da še malo terstiram objektiv v zaprtih prostorih, seveda brez bliskavice!

Sigma_1,4_test_046_HD_apr-11-154840-2015_Conflict
Preden pa opišem lastno izkušnjo s tem enkratnim objektivom,naj vam postrežem še z nekaj primerialnimi podatki. Podjetje Imatest LCC iz Amerike je razvilo poseben program s katerim lahko primerjajo različne objektive in grafi čno prikažejo primerjave kakovosti. Sam sem zbral nekaj najbolj »markantnih« in najbolj ostrih objektivov, ki so jih primerjali.

2015-10-06_133410

In še zadnja primerjava, Sigma 24 mm f/1.4 DG HSM Art in Canon EF 24mm f/1.4L II USM.: pri tem objektivu sem bil pa nekoliko presenečen (in razočaran) nad rezultati. Mogoče zato, ker sem pričakoval preveč, sam ga namreč večkrat uporabljam in bil sem prepričan v njegovo kvaliteto in ostrino. Rezultati pa so pokazali, da je sicer pri popolnoma odprti zaslonki njegova ostrina res razporejena približno enako po celi površini, že pri malo bolj zaprti zaslonki (f/1,8) pa je zelo vidno odstopanje med ostrino v centru in ostal površino. Izenači se šele pri zaslonkah f/11 in f/16.

2015-10-06_133623
Veliko fotografov misli, da je neostrina pač neostrina, vendar če to primerjamo pri različnih objektivih, opazimo, da so odstopanja kar velika. Sam sem Sigmo primerjal z mojim Canonom f/1,4. Sami se prepričajte o rezultatih in razlikah.

NEOSTRINA PRIMERJAVA
Če nadaljujem moje testiranje. Želel sem preveriti kako ostro dejansko riše objektiv pri popolnoma odprti zaslonki. Aparat sem pritrdil na stojalo, ISO vrednost nastavil na 100, dvignil ogledalo in fotografi ral testno kartico. Priznam, nad rezultati sem bil res presenečen. Kot se lahko sami prepričate ima objektiv zares ostrino enakomerno razporejeno po skoraj celi površini, tudi po robovih posnetka. Vse lepo in prav, ko so pogoji idealni, kaj pa ko fotografi ramo iz roke, kako se obnaša objektiv takrat? Z malo dodatne studijske osvetlitve na prostem ter natančno določeno točko ostrenja sem prav tako dobil zavidanja vredne rezultate.

Ostrina tablica

Distorzija
Oba objektiva, Sigma 24 mm 1,4 Art in Canon 24 mm 1,4 LII, imata zelo malo popačenja po robovih. Zelo rahel učinek »sodčka« lahko opazimo le pri popolnoma ravnih linijah. Seveda pa je s programom Lightroom ali Photoshop korekcija tega učinka enostavna.

Distorzija

Odsevi in »ghosting« pojavi
V primerjavi z ostalima Sigminima Art objektivoma, 35 mm in 50 mm, ima 24 mm tega sicer več, vendar še vedno občutno manj kot Canon 24 1,4 LII. To pa je prva, res opazna razlika, koliko boljši je ta Sigmin novinec v primerjavi s Canonom.

odsev (1 of 1)

Kaj pa ostrina?
Če primerjam posnetke narejene z zaslonko 2,8 ali manjšo, lahko rečem da sta oba objektiva res vrhunsko ostra. Tu na oko ne opazimo razlike, vendar tako svetlobno zmogljive objektive ne kupujemo zato, da bomo fotografi rali samo z zaprto zaslonko. Ko pa primerjamo objektiva pri popolnoma odprti zaslonki, je Sigma popolni zmagovalec. Tudi če primerjamo ostrino na robovih, lahko vidimo občutno razliko. Še enkrat je zmaga na strani Sigme.

Sigma-24mm-f1.4-Art-Sample-Image-6

In za konec
Kaj naj zapišem? Sigma me je ponovno navdušila. Kvaliteta samih posnetkov je na enako visokem nivoju, kot jo imata že prehodnika v tej isti Art seriji, če pa objektiv primerjam z objektivi drugih znamk, lahko rečem samo »kapo dol«, tu se lahko primerja samo z najboljšimi, ki pa so seveda cenovno precej, precej dražji. Zato brez dvoma drži kar je bilo zapisano že večkrat, pri Sigmi postavljajo popolnoma nove standarde za kvaliteto, kljub temu pa so cenovno še sprejemljivi.

Sigma_1,4_test_0045