Fotografijo za naslovnico je posnel ljubiteljski fotograf Joško Šimic iz Stopič pri Novem mestu. Fotografiranje deklice v novi oblekici si je avtor sicer zamislil za pomlad, a bi bilo čakanje predolgo, zato je obisk nečakinje z družino izkoristil še za skok v bližnji gozd. “Mala Arija je res pravi model, njene oči naredijo vsako fotografijo še bolj čarobno. Razigrana je in uživa pri fotografiranju. Zna se postaviti kot želim, čeprav na svoj način in z vso svojo igrivostjo. Med fotografiranjem je bilo veliko dobre volje, smeha in zaupanja, ki je pri delu z otrokom zelo potrebno,” odstira zakulisje fotografiranja avtor in dodaja, da je po opravljenem delu na terenu doma v Lightroomu naredil osnovne popravke (obrez, korekcija svetlobe in barve, malo bolj je poudaril tudi že obstoječo svetlobo v svetilki), urejanje fotografije pa zaključil v Photoshopu, kje je odstranil nekaj madežev, še malo zameglil (zablural) ozadje in zaključil z manjšo barvno korekcijo in ostrenjem fotografije.
Posneto z Nikonom D500 in makroobjektivom Sigma 105mm F2.8, z uporabo led-svetilke za dodatno osvetlitev
Podatki: 1/200 s, F2.8, 105 mm, ISO 500
INTERVJU: PETER ELEVELD
Ne razsipava z besedami, kratek in jedrnat je, kot da ga je strah, da bi iz njega povlekla kakšne zasebne filozofske globine. Kljub vsemu sva nanizala prijeten pogovor in vabim vas, da se za nekaj trenutkov potopite v preteklost sedanjosti. Ali sedanjost preteklosti. Star je bil 14 ali 15 let, ko ga je navdušil star Kodak box. Ni trajalo dolgo, da si je priskrbel svoj prvi 35-mm aparat, refleksni EXA 1A. Potem sta sledila Rolleiflex in Hasselblad. Trenutno je nazaj pri 18 x 18-cm steklenih ploščah. Študiral je fotografijo v Haagu in Utrechtu, se izobraževal v Photoshopu in gradil svojo kariero z veliko leti delovnih izkušenj. Sedaj v svojem ateljeju ustvarja za dušo in se predaja čarom najstarejših analognih tehnik. S serijo suhega cvetja je zmagal v profesionalni kategoriji tihožitja na SWPA 2021.
INTERVJU: SIMON CHANG
Dokumentarni fotograf živi in dela v Evropi od leta 2003, od leta 2010 v Ljubljani. Je prejemnik številnih nagrad Slovenia Press Photo v kategoriji najboljša zgodba (ljudje/šport) v letih 2011, 2012 in 2015, leta 2012 je prejel 1. in 2. nagrado revije Emzin za najboljšo fotografijo leta in na festivalu Fotopub t.i. četrtkovo nagrado za najboljšo dokumentarno fotozgodbo, predstavljeno v obliki projekcije oz. kratkega filma, sestavljenega iz avtorskih fotografij in poljubne glasbe. Prav tako leta 2012 je prejel nagrado za nove talente na razpisu Eye Time mednarodnega projekta Morpholio, v letih 2011, 2018 in 2020 pa tudi nagradi Kaoshuing in Golden Tripod, dve izmed najbolj prestižnih nagrad za sodobno umetnost in založništvo na Tajvanu. Njegova dela so bila razstavljena v muzejih in galerijah v Evropi in Aziji, seveda v obeh njegovih domovinah in med drugim še na Češkem, v Španiji, Rusiji, Italiji in Nemčiji ter na Kitajskem. V rodnem Tajpeju je doslej izšlo šest njegovih knjig, prav zdaj nastaja sedma, Pastirji in klavnica, ki bo v slovenski in angleški različici pri Galeriji Fotografiji v Ljubljani izšla predvidoma prihodnje leto.
STROKOVNJAK SVETUJE: POPOTNA FOTOGRAFIJA
Čeprav na potovanjih danes vsi fotografiramo – resda največkrat s pametnimi telefoni – bi večino občasnih turistov ali popotnikov težko imeli za popotne fotografe. Da si pridobiš ta »status«, je treba precej bolj aktivno potovati in hkrati fotografirati, se učiti fotografije, izpopolnjevati znanje, pridobivati izkušnje, uporabljati bolj profesionalno opremo itd. Najbrž sodijo zraven še objavljanje fotografij v knjigah in revijah, potopisna predavanja, sodelovanje na fotografskih razstavah, predstavitev dela na internetu in še kaj bi se našlo. O vsem tem, s konkretnimi nasveti, na kaj je treba biti še posebej pozoren, piše Iztok Bončina, dolgoletni svobodni fotograf in fotoreporter, že 18 let tudi predsednik Društva popotnih fotografov in fotoreporterjev.
PORTFELJ BRALCA: IANA KUŠER
Pravi, da se je ravno zaradi fotografije odločila za študij grafičnega oblikovanja in fotografsko znanje ji je pri poklicu zagotovo zelo v pomoč. Hvaležna je ljudem, ki so ji na začetku fotografske poti zaupali in lahko sedaj lovi pristne trenutke na porokah in krstih, na sproščenih fotografiranjih v naravi pa otroške nasmehe, zaljubljene poglede in objeme pred sončnimi zahodi. Rada ustreže strankam, vendar ostaja zvesta svojim zamislim, idejam, slogu in pravi, da ni lepšega, kot da je stranka na koncu navdušena nad videnim. Fotografira s Canonovima aparatoma R6 in 6D Mk II, več na: https://www.instagram.com/fotoiana/.«
POROČNI FOTOGRAFI: BOŠTJAN JAMŠEK
BOŠTJAN JAMŠEK, poročni fotograf: »Poročna fotografija je velik izziv, saj se v fotografskem poročnem dnevu prepleta veliko čustev in spontanih trenutkov. Rad imam zgodbe parov, ki mi zaupajo zabeležiti poročni dan. Pri delu me vedno znova navdaja misel, da s fotografiranjem ustvarjam spomine, ki si jih bodo ogledovali potomci mojih parov, zato je pomembno, da vložim v delo ves svoj trud in znanje.”
JESEN V OBJEKTIVU
“Težko se je posloviti od poletja, a jesen ima veliko tolažilnih nagrad v obliki sadov in lepot narave. Dnevi se skrajšajo, a daljši večeri so priložnost za upočasnitev dnevnega tempa in čas za toplo udobje doma. Jutra se zavijejo v meglice, ki občasno prirejajo nepozabne, pravljične scene. Klorofil se izpoje in počasi ga zamenjajo druga barvila (če smo natančni: karotenoidi so krivi za rdeče, oranžne in rumene barve, antociani pa so rdeča, vijolična in modra barvila), ki v drobnih detajlih in širnih pokrajinah priredijo pravcato parado barv. Jesen je čudovita in klicu barvite narave in nizkega jesenskega sonca se je res težko upreti. Jesen je zagotovo čas, ko preživim največ časa v naravi s fotoaparatom v roki,” piše Andreja Ravnak. “Zanimive igre svetlobe, čudoviti barvni odtenki, krasne pokrajine, nenavadni detajli … povsod se najde kaj zanimivega, pa četudi v dežju ali slabem vremenu. Motivov je na pretek, le videti jih je treba. In po možnosti dodati kakšno ustvarjalno iskrico in nenavadno idejo.” Če se tudi vi radi odpravite s fotoaparatom v jesensko pravljico, vabljeni k prebiranju drobnih idej, kaj in kako fotografirati.
Tokratna revija prinaša še vrsto zanimivih zapisov in predstavitev, med drugim tudi zapis glavnega urednika Igorja Rosine, kako je po več kot 7. letih dobil nazaj v roke izgubljeni fotoaparat Canon EOS 6D. Nič nenavadnega, če aparat vključno z Lexarjevo spominsko kartico, ki še vedno deluje, teh 7 let in nekaj mesecev ne bi bil zagozden za skalo v deroči Soči. Revija prinaša že 5. del prispevka o tem, na kaj vse morate biti pozorni, ko se posvečate kompoziciji svojih posnetkov. V rubriki Testna cona smo tokrat preizkusili fotoaparata Sony ZV-E10 in Fuji GFX 50S II, vrsto objektivov, Canonova tiskalnika in stopenski adapter obroč za nameščanje filtrov. V množici fotografij, ki smo jih prejeli za rubriko NePozabno, je tokrat izstopal portret Lien, avtorja Alana Čebohina.
Vabljeni k prebiranju – da bo listanje revije res postalo vaša rutina vsaka dva meseca, pa vas vabimo v vedno bolj številčno družino naročnikov in zvestih prijateljev Digitalne Kamere.