Fotografijo za naslovnico je posnela Marta Lamovšek, ki smo jo podrobneje predstavili v intervjuju v Digitalni Kameri št. 108. Vizualna umetnica in fotografinja, ki kar prekipeva od življenja in ustvarjalnosti, nas je navdušila tudi kot gostja na enem izmed srečanj Digitalnega Foto Kluba. Njeni portreti kažejo enako spoštovanje do različnih kultur. »Ne glede na raso, narodnost, ekonomski razred, sistem prepričanj ali spol – vsi smo eno,« pravi. “Ta fotografija je del mojega projekta I’m a Woman: Sovereign by Nature. Verjamem, da prav vsaka ženska tam zunaj – ne glede na kulturno ozadje, iz katerega prihaja – potrebuje opomnik na izjemno moč, s katero jo je okronala mati narava. Me, ženske, smo bile obdarjene z intuicijo in brezčasno modrostjo. To sta super moči, s katerima se moramo uskladiti, in potem lahko spremenimo svet. To je bistvo ženskih portretov, ki jih postavljam na piedestal s pomočjo bogate ornamentike in vezenih tkanin. Ko delam njen portret, se vselej povezujem z nevidno kraljico v njej.”
INTERVJU: IVO BOSCAROL
Le redkokdo ne ve, da je sicer diplomirani ekonomist postal konstruktor in pilot, podjetnik in ustanovitelj podjetja Pipistrel, da se je pred poldrugim desetletjem odkrito spogledoval s politiko … Bolj malo pa je tistih, ki se ga iz konca 70. in 80. let spominjajo kot obetavnega fotografa. V fotografiji je našel način, kako se umetniško izraziti, hkrati je v komercialni fotografiji prepoznal priložnost za odličen zaslužek v študentskih letih in tudi kasneje, saj je bila temelj njegove prve poslovne dejavnosti. Ne nazadnje, ni bilo prav veliko študentov v tistem obdobju, ki bi si že v prvem semestru z lastnim zaslužkom kupilo fička – a Boscarol je našel tržno nišo in ravnateljem ljubljanskih šol takoj na začetku šolskega leta ponudil fotografiranje razredov in izdelavo barvnih fotografij. Novost, ki se ji ni bilo mogoče upreti; novost, kakršnih je v nadaljevanju poslovne poti natrosil še veliko in kakršnih ima zagotovo še nekaj v rokavu.
INTERVJU: OLAV-INGE ALFHEIM
Visoko nad 66. vzporednikom, kjer se še vedno čutita vikinški duh in pridih divjine, živi nekoliko skrivnostni domačin Olav-Inge Alfheim, ki se ukvarja z lesenimi gradnjami, nepremičninami in fotografijo. Tako ga opisuje Wikipedija, a ko začneš odstirati zavese suhoparnih dejstev, se zgodba šele začne. A to ni le zgodba o posamezniku, temveč je slika arktične Norveške in njene navezave s človekom. Zato dobrodošli v norveški arktični krog.
STROKOVNJAK SVETUJE: PORTRETI V NARAVI
Katjuša Karlovini se s portreti znotraj štirih sten in še zlasti na prostem, v naravi, uvršča med prepoznavne portretne fotografe. Zato je bila več kot prava izbira, ko smo se spraševali, kdo bi lahko nanizal nekaj nasvetov o tem, kako poskrbeti, da bodo naše portretne fotografije nekaj posebnega. Najbrž se prav vsak fotograf sreča z izzivom fotografiranja portretov. Le kdo si ne želi čudovitih fotografij svojih otrok, družinskih članov, prijateljev, hišnih ljubljenčkov? Fotografij, ki bodo še leta razveseljevale nas in naše zanamce? V nadaljevanju si zato poglejmo, kako začeti, kaj potrebujemo in na kaj moramo biti pozorni, da bomo zadovoljni po fotografiranju.
NASVETI: FOTOGRAFSKI ZAPIS RECEPTA
Svoje kulinarične dosežke radi delimo v širno vesolje – in natančno vemo, da če niso opremljeni z dovolj nazornimi in privlačnimi fotografijami, ne bodo pritegnili tolikšne pozornosti, kot jo tisti, ki so izdatno dopolnjeni s slikovnim materialom. Enako velja tudi za recepte – če besedilo dopolnimo s fotografijami postopka ali celo filmčkom, nam je takoj veliko bolj jasno, česa se lotevamo. V reviji smo si privoščili poskus fotografskega zapisa recepta za “najboljšo torto na svetu”, zdaj pa čakamo na prve kuharske knjige v obliki fotozgodbe ali stripa. Manj besed, več fotografij, korak za korakom do kulinarične mojstrovine.
NASVETI: FOTOSAFARI NA OKENSKI POLICI
Neko popoldne sem se zagledala skozi okno in zanimivo dogajanje na nebu mi je prišepnilo, da bo najbrž lep sončni zahod in naj pripravim fotoaparat. Prav, ampak kaj naj fotografiram? Z domačega okna imam posnetih že vseh 533 verzij sončnega zahoda na enaki silhueti horizonta. Poskusim še s 534. verzijo? Ah ne, dolgčas. Če bi imela vsaj drugačno silhueto, morda? Včasih se iz vesoljskega kontinuuma ravno pravi čas realizira kakšna ustvarjalna iskrica in v človeku zaneti idejo, ki jo velja preizkusiti. Moja mi je dala dve uri ustvarjalnega veselja, me napolnila z energijo, končni izdelek pa je viden na fotografiji.
Tokratna revija prinaša še vrsto zanimivih zapisov in predstavitev, med drugim tudi 7. del prispevka o tem, na kaj vse morate biti pozorni, ko se posvečate kompoziciji svojih posnetkov. V rubriki Testna cona smo tokrat pod drobnogled vzeli zlasti objektive, v množici fotografij, ki smo jih prejeli za rubriko NePozabno, pa je tokrat izstopal posnetek Corona Erike Čelan. V Portfelju bralca se s svojimi fotografijami predstavlja Miha Šegula, med poročnimi fotografi pa tokrat gostimo Saša Novoseliča.
Vabljeni k prebiranju – da bo listanje revije res postalo vaša rutina vsaka dva meseca, pa vas vabimo v vedno bolj številčno družino naročnikov in zvestih prijateljev Digitalne Kamere.