Avtorica tokratne fotografije na naslovnici je Jana Rajh Plohl, 22-letna študentka fotografije, ki trenutno zaključuje študij v Sežani in ga nadaljuje v Ljubljani. Pravi, da je v sebi »že od zmeraj imela težnjo po umetnosti; sprva v obliki literature in gledališča, kmalu pa sta se spektru zanimanj priključila še fotografija in film«. Slogovno in tematsko se ne omejuje, vendar se najbolje znajde, ko v svoje delo lahko vključi kanček romantičnosti in sanjave poetičnosti. Zanimivo je, da smo do tokratne fotografije za naslovnico prišli povsem po naključju. Pravzaprav je bila naslovnica že narejena, na njej pa v duhu spomladanskega razcveta nežen dekliški portret sredi polja cvetoče oljne ogrščice. A ker se najboljše stvari pogosto zgodijo takrat, ko jih ne pričakuješ – je tudi urednica fotografije Andreja Ravnak med žiriranjem natečaja Portret jeseniškega fotografskega društva uzrla fotografijo, ki ji nikakor ni »šla iz glave«. Po zaključenem žiriranju je poiskala avtorico in jo zaprosila za objavo – od tod do objave pa je v obojestransko zadovoljstvo čas mineval z bliskovito hitrostjo. In ne pozabite: nikoli ne veste, kdo vse bo opazil vaše delo, ko pošiljate fotografije na natečaje. Jani Rajh Plohl še v sanjah ni padlo na misel, da bo npr. njen portret pristal na naslovnici fotografske revije.
INTERVJU: ALEŠ KOMOVEC
Poldrugo desetletje bo že, kar se je Aleš Komovec počasi, ne da bi se tega sploh dobro zavedal, začel odmikati od adrenalinskih športov in se vse bolj posvečati fotografiji. Ker vsaj prva leta ni imel dovolj zmogljive opreme, da bi lahko sledila njegovim fotografskim zamislim, si je pomagal tako, da je do najmanjših podrobnosti izkoristil programe za obdelavo fotografij in tako odpravljal posledice neustrezne opreme. Ostaja ljubiteljski fotograf, čeprav ga je že kdaj zamikala misel, da bi se preizkusil med poklicnimi fotografi. A kaj, ko bi profesionalcu najverjetneje zmanjkalo časa in tudi volje za fotografiranje stvari, ki jih ima rad, za fotografiranje, ki ga nima nikoli dovolj in pri katerem res uživa. Za njim so številne skupinske ter 6 samostojnih razstav, in čeprav se zelo razveseli vsake nagrade ali priznanja na domačih in mednarodnih salonih, jih je že davno prenehal šteti. Vseeno izpostavimo vsaj to, da je bil na štirih FIAP-ovih salonih razglašen za najboljšega fotografa in da je leta 2017 prepričal žirijo in postal slovenski nacionalni zmagovalec Sony World Photography Awards. Najbolj svež dosežek pa je zmaga na našem mednarodnem natečaju Drone & Astrophotography 2021 – ne le, da je bil skupni zmagovalec, najboljši je bil tudi v obeh kategorijah zračnih fotografij, 5. v astrofotografiji in 8. v prosti temi, žirija pa je sprejela kar 15 od poslanih 16 fotografij.
INTERVJU: OVI D. POP
Je poznano ime v svetu fotografskih natečajev in prav nič nas ni presenetilo, ko je na tradicionalnem mednarodnem salonu Digitalnega Foto Kluba Drone & Astrophotography 2021 prejel zajeten kupček nagrad: diplomo FZS v zračni barvni temi, častno omembo DFK v zračni črno-beli, srebrno medaljo DFK v prosti temi in zlato medaljo Digitalne Kamere za najboljšega tujega avtorja salona ter intervju v reviji. Poznan je po svojih zračnih fotografijah, v katere pogosto na zanimiv grafični način vkomponira tudi akt, ki je sicer ena izmed njegovih ljubših zvrsti fotografije. V portfelju ima tudi številne zanimive portrete in prizore ulične fotografije
STROKOVNJAK SVETUJE: SLIKANJE S SVETLOBO
»Risanje oz. slikanje s svetlobo« je izraz, ki opisuje fotografsko tehniko premikanja svetlobnega vira (npr. snop svetlobe ročne svetilke) med fotografiranjem z dolgo osvetlitvijo, bodisi za osvetlitev predmeta ali pretemnega prostora ali narave. Poleg fotoaparata, vpetega na stojalo, potrebujete še daljinski upravljalec, enostavno ročno svetilko, daljši čas osvetljevanja, veliko potrpljenja in seveda poskusov, ki se kasneje v postprodukciji združijo v eno samo fotografijo. Namen risanja s čopičem je doziranje svetlobe, ustvarjanje tridimenzionalnosti oz. načina, kako ujeti pravo razmerje med svetlobo, senco in temnimi deli. “To zelo ekonomično, zanimivo, kreativno in zelo obširno zvrst fotografiranja lahko uporabimo v naravi, lahko pa se z njo poigramo kar doma. Ne potrebujemo studia ali posebej prilagojenega prostora, dovolj bo že polovica jedilne mize, pisalna miza ali celo likalna deska,” vabi k ustvarjanju Irena Gregorc.
POROČNI FOTOGRAFI: MULEC-WEDDINGS
POLONA in ANŽE MULEC, poročna fotografa pri Mulec-Weddings pravita, da je vsaka zvrst fotografije zahtevna, če hočeš biti v njej uspešen. A le redkokatera je tako raznolika, kot je poročna fotografija, saj moraš hkrati obvladati več fotografskih zvrsti, imeti odličen socialni čut ter biti komunikativen. Vsaka poroka je unikatna. Gre za poseben dan, poln pristnih čustev, lepih detajlov, dekoracij in spontanih trenutkov.
Tokratna revija prinaša še vrsto zanimivih zapisov in predstavitev, med drugim tudi 8. del prispevka o tem, na kaj vse morate biti pozorni, ko se posvečate kompoziciji svojih posnetkov. V rubriki Testna cona smo tokrat pod drobnogled vzeli zlasti objektive, v množici fotografij, ki smo jih prejeli za rubriko NePozabno, je tokrat izstopal portret Baldr, ki ga je posnel Grega Stamenović. V Portfelju bralca se s svojimi fotografijami predstavlja Dejan Kokol, v reviji pa seveda tudi tokrat gostimo vse naše stalne rubrike.
Vabljeni k prebiranju – da bo listanje revije res postalo vaša rutina vsaka dva meseca, pa vas vabimo v vedno bolj številčno družino naročnikov in zvestih prijateljev Digitalne Kamere.