Avtor tokratne fotografije na naslovnici je Andraž Muljavec, profesionalni fotograf s studiem v Kranju. Ukvarja se s portretno, produktno in 360° fotografijo. Njegova posebnost pa so studijski portreti živali, predvsem tistih, ki potrebujejo dom, in z dobro fotografijo gre to precej lažje. Portretiranje živali v studiu zahteva kar nekaj znanja in potrpežljivosti, dolgoletne izkušnje pa so Muljavcu zelo v pomoč, da na fotografijo vedno uspe ujeti karakter svojih portretirancev.
Fotografijo je posnel z Nikonom Z6 II in objektivom Nikkor Z24-70mm F2.8 S; uporabil je 3 studijske luči z mehčalci svetlobe: za svojim hrbtom je imel Octa-Softbox 120 cm, ob straneh za dalmatinko pa 2-krat Strip 180×40 cm, da je dobil prijetno »rim light« osvetlitev in hkrati še enakomerno osvetljeno ozadje.
INTERVJU: ARNE HODALIČ
Priznani fotoreporter, že 15 let urednik fotografije pri reviji National Geographic Slovenija, se je doslej udeležil številnih fotografskih ekspedicij po svetu, kjer je sodeloval kot fotograf in aktivni udeleženec (Nova Gvineja, Sudan, Kitajska, Oman, Etiopija, jadranje po otočjih jugovzhodne Azije itd.). Pripravil je nekaj odmevnih fotografskih razstav doma in po svetu, njegove fotografije so objavili že v večini slovenskih in svetovnih medijev, za svoje delo je prejel vrsto nagrad in priznanj, leta 2008 npr. priznanje za pomembna umetniška dela s področja fotografije. Je predavatelj na FDV – Fakulteti za družbene vede, VIST – Fakulteti za aplikativne vede in na Univerzi v Novi Gorici ter soavtor več scenarijev za dokumentarne filme in avtor več fotografskih knjig in priročnikov. Prav njegovo pedagoško delo in izid že četrtega fotografskega priročnika sta bila tudi rdeča nit tokratnega pogovora.
INTERVJU: GREGOR KRESAL
Alpinist, arhitekt, fotograf, režiser … S produkcijo filmov se je začel ukvarjati leta 2002, prvi večji uspeh pa doživel leta 2011 z dokumentarno-igranim filmom Sfinga, ki je prejel več kot 20 nagrad na mednarodnih filmskih festivalih. Leta 2016 je na Maharishi University of Management v ZDA, pod mentorstvom znamenitega hollywoodskega režiserja Davida Lyncha, opravil magisterij iz filmske režije in scenaristike, zatem še iz fotografije. Ko govori o trenutnih projektih, v eni sapi našteje, kaj vse ustvarja poleg redne službe: »popolnoma odbito lezbično grozljivko«, montažo dokumentarnega filma Z otroki na Kilimanjaro, knjigo Svetlobni presežki Slovenije in nadgradnjo debelega vodnika za ledno plezanje v Sloveniji. Vabljeni k branju intervjuja.
STROKOVNJAK SVETUJE: ULIČNA FOTOGRAFIJA
Ulična fotografija beleži vsakdanje življenje na javnem mestu. Njen namen je izolirati in ujeti trenutke, ki bi sicer ostali neopaženi. Drugih pravil in omejitev ni, saj fotografu dopušča popolno ustvarjalno svobodo. Urša Culiberg pravi, da je kar nekaj razlogov, zakaj je prav ulična fotografija njena najljubša fotografska zvrst. Predstavila jih je v tokratni rubriki Strokovnjak svetuje, kjer je nanizala tudi vrsto nasvetov za čimbolj pristne in dobre ulične fotografije.
FOTOKULINARIČNI NATEČAJ: ZELENI ČAJ
Filip in Urh Burnik sta čajna someljeja spletne čajnice Teatania.si. in za bralce Digitalne Kamere pripravljata serijo prispevkov, ki vabijo v svet čaja. Pravita, da je med vsemi vrstami čaja najbolj razširjen zeleni čaj. V zadnjih letih je postal prava uspešnica zaradi številnih ugodnih učinkov, ki mu jih pripisujejo. Pravo senzacijo predstavlja zeleni čaj v prahu matcha, ki ga pripravljamo po prav posebnem postopku. Raziskave kažejo, da je v njem še več antioksidantov kot v navadnem zelenem čaju, ki velja za dober vir te pomembne snovi. Popularnost čaja se odraža tudi v gostinski ponudbi, saj so mnogi gostinci razširili svojo ponudbo in vanjo vključili različne vrste čaja, med katerimi prevladuje zeleni … In če vašo fotografijo, ki bo na kakršenkoli način povezana s čajem, izberemo za najboljšo – vam pošljemo darilni paket, v katerem bo zagotovo tudi zeleni čaj.
POROČNA FOTOGRAFINJA: AMADEJA KNEZ
AMADEJA KNEZ, poročna fotografinja: »Čeprav je fotografija moja služba, je zame v globljem pomenu nekaj povsem drugega. Je poslanstvo, strast in užitek. Je sprostitev in umetniško izražanje. Poročna fotografija pa je še toliko večji izziv, saj zahteva celo mene – znanje, energijo in fokus. Napolni me že sam občutek, da mi par zaupa ujeti v fotografijo ‘the day’, da mi zaupa svoje želje, emocije in intimo. Že od nekdaj so me pritegnili detajli, ki so nevidni za oči večine. In prav poročni dan je prepoln takšnih detajlov; ljubečih dotikov, solz sreče, strastnih poljubov, iskrenih pogledov, pristnih objemov, igrivih nasmehov, intimnih trenutkov, kemije med ljudmi, občutkov sreče, veselja … Vse to na koncu združim v zgodbo poročnega dne. Iščem tiste pristne, iskrene in še tako samoumevne trenutke poroke – nevidne za ostale, a meni le redko uidejo. Trudim se zajeti zgodbo, ki bo par popeljala v občutke poročnega dne tudi takrat, ko bodo minila leta in leta od usodnega da.«
PORTFELJ BRALCA: ALEKSEJ CEGNER
»Fotografija mi od nekdaj predstavlja izhod iz vsakodnevnega življenja ter stresa. Omogoča mi oz. me prisili, da stopim izven cone udobja ter dosegam cilje, za katere si nisem predstavljal, da bi jih lahko dosegel. Spoznal in preizkusil sem se v več fotografskih zvrsteh ter se veliko naučil o tehnikah zajemanja fotografije. Ker gledam na svet s pozitivne strani, se to odraža tudi v fotografijah, ki so v večini polne različnih barvnih kombinacij.«
PREDSTAVLJAMO: ZAPUŠČENI PLANET
Fotografinja Maša Kores pravi, da je cilj njene umetniške poti odkrivanje tančic s pozabljenih in zapuščenih stavb ter na tak način vnovično obujanje njihove zgodbe. Sprva je lokacije iskala v Sloveniji, a je njeno zanimanje kmalu prestopilo državno mejo. Med raziskovanji zapuščenih stavb je ustvarila obsežno kolekcijo fotografij, a ker čas in denar vedno ne dopuščata potovanj, se zadnja leta posveča tudi nadrealistični, konceptualni, za nekatere celo pravljični fotografiji, ki jo z nekaj domišljije in znanjem Adobe Photoshopa lahko ustvarja v domači sobi ali na bližnjem travniku. Te fotografije so vedno avtoportreti.
Tokratna revija prinaša še vrsto zanimivih zapisov in predstavitev, med drugim tudi 9. del prispevka o tem, na kaj vse morate biti pozorni, ko se posvečate kompoziciji svojih posnetkov, ter 2. del nasvetov za fotografiranje s fotofoni oz. pametnimi telefoni. V rubriki Testna cona smo tokrat pod drobnogled spet vzeli objektive – ob 135-mm Samyangu še tri Nikkorje -, temeljito pa smo preizkusili tudi fotoaparat Fuji X-H2s. In ker je poletje čas za ustvarjanje, ne spreglejte še dveh nasvetov: kako se lotiti “time lapse” fotografije in kako fotografirati s pomočjo jeklene volne.
Vabljeni k prebiranju – da bo listanje revije res postalo vaša rutina vsaka dva meseca, pa vas vabimo v vedno bolj številčno družino naročnikov in zvestih prijateljev Digitalne Kamere.