10 STVARI KI JIH LAHKO FOTOGRAFIRATE ZDAJ

Poskusite tehniko ”time stack”

Eksperimentirajte s to odlično tehniko, da ustvarite neverjetne impresionistične učinke.

Če je vreme dobro, to pomeni, da boste verjetno lahko ustvarili čudovite krajinske posnetke, toda pri tem boste le s težavo ustvarili nekaj inovativnega. Odlična tehnika za ustvarjalne krajinske posnetke je tehnika zlaganja posnetkov, narejenih s časovnim zamikom (ang. time-stacking). V bistvu gre za posnetke in postopek pospešene reprodukcije (ang. time lapse), s katerim lahko ustvarite čudovito dramatično nebo, ki spominja na impresionistično sliko. Pri tem gre za zlaganje več fotografi j. To je tehnika, ki jo uporabljajo že vrsto let, še zlasti za ustvarjanje zvezdnih sledi… Več pa si preberite v reviji 75

Canon EOS-1D X Mark II

Canon je kot odgovor na Nikon D5 pred kratkim predstavil težko pričakovani EOS-1D X Mark II, svoj novi paradni digitalni zrcalno-refl eksni fotoaparat, zasnovan za zagotavljanje najboljše kombinacije kakovosti slike, ločljivosti in hitrosti. EOS-1D X Mark II postavlja nova merila v hitrosti, omogoča namreč fotografi ranje s hitrostjo 14 slik na sekundo s polnim sledenjem AF/AE in 16 slik na sekundo v načinu „Live View”, kar je popolno za zajem hitro premikajočih se subjektov, bodisi v divjini bodisi na športnih dogodkih svetovne ravni… Več pa si preberite v številki 75

Nikon D5 za nove priložnosti fotografiranja in snemanj

Nikon je predstavil nov profesionalni fotoaparat D5, ki prinaša novo raven zmogljivosti, natančnosti in vzdržljivosti. To mu omogočajo novo slikovno tipalo CMOS formata FX z 20,8 milijona slikovnih točk in razponom občutljivosti ISO do 3.280.000 (Hi 5), nov 153-točkovni sistem samodejnega ostrenja, zmogljivejši slikovni procesor Expeed 5 in zajem videoposnetkov v ločljivosti 4K/UHD… Več pa si preberite v številki 75

EVROPSKE DESTINACIJE ZA FOTOLOV ŠPANIJA (Piše: Gorazd Golob)

Španija je vsem znana destinacija, turistično zanimiva, z bogato kulturo, naravo, prijaznimi ljudmi, temperamentnimi plesi in glasbo, morjem, romanji, nogometom … Manj jih pozna njeno divjino, divja gorovja in močvirja, kjer živijo močno ogroženi iberijski ris, največja populacija jastrebov v Evropi, pomembna za ohranitev teh mogočnih živali na stari celini, mnogo endemičnih ptic in drugih živali, ki kar kličejo po obisku s fotoaparatom. In ker je Španija precej poseljena in njena arhitektura (tako stara kot nova) na evropskih lestvicah visoko kotira, je možnosti za fotografi ranje ogromno. Na koncu le malokdo ve, da je v Španiji največji živalski park – park Cabarceno –, kjer je obilica živali iz vsega sveta v čudovitem kraškem okolju, odlična možnost za treniranje fotografskih podvigov po drugih celinah… Več pa si preberite v številki 75

FOTO KLUB Akcija za vse bralce Digitalne kamere FOTOPOTEP PO ŠPANIJI

5. do 9. oktober 2016 V oktobru, ko so jesenske barve najlepše, ko so živali najbolj aktivne, saj se pripravljajo na zimo, se ponovno odpravljamo na sever Španije fotografirat čudovito arhitekturo glavnega mesta Baskije Bilbaa, čudovito divjo obalo ter svetilnike v Santanderju, pravljični z mahom poraščen gozd (Otzarreta forest) ter seveda Cabarceno – največji živalski park v Evropi… Več pa si preberite v številki 75

20150317-_GGR1887

 

FOTOGRAFSKE POČITNICE NA MLJETU od 22. do 27. maja 2016 – 6 dni

Mljet je eden izmed največjih, najbolj gozdnatih in, po mnenju mnogih, eden najlepših hrvaških otokov. Bogata in burna zgodovina Mljeta sega vse v antične čase. Napolnjena je s skrivnostnimi legendami, pustolovskimi dogodivščinami in piratskimi obleganji, ki so se prepletala z obdobji blaginje in miru. Morda je najbolj zanimiva znamenitost na otoku sistem slanih jezer; tu sta Veliko in Malo jezero, ki sta prek naravnega kanala povezana z morjem. Na sredini Velikega jezera se nahaja otoček Sv. Marija z benediktinskim samostanom iz 12. stoletja. Najdete lahko še številne druge zanimivosti, vključno z Odisejevo jamo, sistemom jezer, napolnjenih z brakično vodo in avtohtonimi zimzelenimi gozdovi. Slavni strokovnjak oceanografije Jacques Cousteau je trdil, da spada morje okoli Mljeta med najčistejše vode na svetu… Več pa preberite v številki 75

ODISEJ-MLJET

 

PORTFELJ JARO MIŠČEVIČ

S fotografijo sem se začel resneje ukvarjati leta 1978, ko sem bil zaposlen v Iskri v Kranju, kjer sem se včlanil v IsP1000737ORIIkrino ”Foto kino sekcijo” in kasneje še v Fotografski klub Janeza Puharja v Kranju. Kasneje, po spremembi bivališča, sem se včlanil v Fotoklub Tržič, kjer še vedno delujem. Fotografirati sem začel, tako kot večina fotografskih navdušencev, pokrajino, portrete, ulično tematiko, vode, rože, soline, slapove, beneške ma
ske ipd., nato sem se srečal še z makro fotografi jo, ki me je dobesedno zasvojila. Tu uživam ob   fotografiranju malih živalic, ki jih v vsakdanjem življenju večinoma niti ne opazimo. Svoje fotografi je sem, tako kot ostali kolegi iz fotokluba, pošiljal tudi na razne natečaje v okviru naše tedanje skupne države Jugoslavije… Več pa si lahko preberete v številki 75

_MG_0060

 

 

 

 

 

 

 

SLOVENSKE FOTOGRAFSKE LEGENDE Matjaž Intihar

Verjetno ga ni fotografa, pa naj bo to ljubiteljski ali pa profesionalni fotograf, ki še ni slišal za Matjaža Intiharja. Še bolj kot on sam pa je poznana njegova e-Fotografija, brezplačna revija in spletna stran, ki ju lahko prebiramo že več kot petnajst let. Pred leti, ko sem ga sam spoznal na eni izmed delavnic, ki sva jo vodila skupaj, mi je dejal, da je v digitalni tehniki prihodnost, da bo ta popolnoma prevladala in nam omogočila neslutene možnosti. Kot fotograf »starega kova« se takrat nisem najbolj strinjal z njim, danes pa bi skoraj verjel, da ima preroške sposobnosti. Saj so se vse stvari, o katerih sva se takrat pogovarjala, uresničile… Več pa si lahko preberete v številki 75

tajska_tigri

 

INTERVJU Urška Košir

Urškine slike so bile večkrat nagrajene na domačih natečajih, dobre odzive so požele tudi v tujini. Zadnji natečaj, kjer je sodelovala, prestižni Trierenberg Supercircuit v Avstriji, je njenima fotografi jama prinesel laskav naziv, ko ju je žirija izmed vseh prispelih del uvrstila med „največje mojstrovine sveta za leto 2012” in izbrala za objavo v prestižni zbirateljski knjigi. Kot prva ženska fotografi nja se je v letu 2015 podpisala pod serijo erotičnih fotografi j za slovito izdajo koledarja Colegium graphicum, ki se ga je prijela oznaka „slovenski Pirelli”.  Urška je tudi avtorica in kreativni vodja več samostojnih projektov in fotografskih  razstav, zadnja, šesta v seriji, je bila nadvse uspešna vseslovenska umetniško-dobrodelna akcija Naj nasmeh, ki je kar dva meseca krasila Krakovski nasip v Ljubljani, nato pa osvojila še vso Slovenijo… Več pa si preberite v številki 75

Rez_Zivljenje_je_igra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto Delavnica: EDINSTVENA FOTO DELAVNICA NA JADRNICI

Trije priznani slovenski fotografi, Jaka Ivančič (pokrajinska fotografija), Urška Košir (portretna fotografija) in Sašo Domijan (športna fotografija), 3 teme – pokrajinska, portretna, dokumentarna, 3 obmorska mesta, 3 jadrnice, 15 tečajnikov!

Celodnevna delavnica na slovenski obali prinaša:
– individualno delo z najboljšimi slovenskimi fotografi nove generacije, – odkrivanje skritih kotičkov pokrajin slovenske Istre,
– prepoznavanje top fotolokacij v okolju,
– spoznavanje naravne svetlobe,
– delo z modeli in celotno ekipo,
– individualno analizo vseh posnetih slik,

– objavo najboljših del udeležencev v medijih,
– odlično družbo, slastno hrano in pijačo,
– najlepše razglede,
– kup neprecenljivih fotografskih izkušenj in znanj… Več pa si preberite v številki 75

DROBNI NASVETI Spominske kartice

Na tržišču s44973-imageo se pojavile tudi t. i. WI-FI kartice, ki omogočajo prenos fotografi j na telefon, tablico ali računalnik, tudi če fotoaparat nima vgrajene WI-FI povezave. Trenutno so dosegljive kartice proizvajalcev EYE-FI in Transcend, s kapacitetama 16 in 32 GB. Predhodno je treba v sprejemno napravo naložiti ustrezno
aplikacijo. Kartica ima vgrajeno majhno anteno, prek katere se lahko poveže z domačim omrežjem, če je to v dosegu. Izven dosega se ustvari posebna varna povezava, ki omogoča prenose tudi z oddaljene lokacije…

Tudi če zaradi napake na sistemu (izpad napajanja), neprevidnega ravnanja ali brisanja fotografij po pomoti izgubimo podatke ali kartica javlja napako, še ni vse izgubljeno. Na spletu je na razpolago lepo število programov za reševanje izgubljenih podatkov na karticah (USB-ključkih in diskih). Nekateri so brezplačni, vendar niti plačljivi ne zagotavljajo popolnega uspeha. Predvsem je pomembno, da po odkritju napake ne poskušate več česarkoli zapisovati na to kartico, ker bi lahko sistem preuredil dostope do fotografi j in spremenil dostopne poti… Več pa si preberite v številki 75

TESTNA CONA: Canon G5 X

Konec preteklega leta je Canon dopolnil svojo serijo kompaktov G višje kakovosti z dvema aparatoma G5 X in G9 X; tako je celotna paleta naslednja: navzgor G1 X in G3 X, navzdol pa G7 X in G9 X. V tem sestavku si bomo ogledali novinca G5 X, ki je bil lansiran brez predhodne najave (skupaj z G9 X in M 10) in je tako presenetil fotografe in konkurenco. Neposredno ga lahko primerjamo s Sonyjevim DSC-RX100 III, s katerim imata celo enako (Sonyjevo) tipalo velikosti 1”. Ta ločljivost tipala je sicer neobičajna pri kompaktih, ki premorejo tipala velikosti samo 1/2,3”. Na tej osnovi je Canon tudi poudaril večjo kakovost fotografij serije G, ki ima vsa tako velika tipala. Če pogledamo znotraj serije G, je G5 X neposreden naslednik aparata G7 X, nadgrajen (verjetno) po željah uporabnikov z odličnim elektronskim iskalom in vrtljivim LCD-zaslonom, občutljivim na dotik, dodatnim vrtljivim gumbom za nastavitev parametrov fotografiranja. Odlikuje ga še izboljšan oprijem, za kar so dodali poudarjen nastavek spredaj in naslon za palec zadaj… Več pa si preberite v številki 75

AdobePhotoshopExpress_2016-02-08_15-48-29+0100

 

TOPAZ ADJUST

Parametri
Prilagoditvena orodja v programu Topaz Adjust vam omogočajo, da ročno ustvarite učinke in/ali opravite manjše popravke prednastavitev, da po meri ustvarite videz vsakega izmed vaših posnetkov. Program Adjust vključuje tri zavihke za orodje, ki vključujejo najrazličnejše parametre, s katerimi boste lahko opravili nešteto prilagoditev in po meri narejenih učinkov.

Nastavitev „Adaptive Exposure”
Ta nastavitev z uravnovešanjem tonskih vrednosti popravi osvetlitev posnetka. Deluje skupaj z drsnikom „Regions”. Vrednost 0 onemogoči prilagoditveno uravnovešanje osvetlitve, če pa vnesete vrednost 1, boste to nastavitev uporabili brez omejitev.

Drsnik „Regions”
Tukaj gre za število regij, na katere je posnetek razdeljen med urejanjem osvetlitve z orodjem „Adaptive Exposure”. Višja vrednost pomeni, da se bo prilagojena osvetlitev porazdelila po vsem posnetku, kar bo opazno zaradi boljšega lokalnega kontrasta in izrazitejših podrobnosti. Kako torej na posnetku določimo regijo? Recimo, da je drsnik ”Region” nastavljen na 7. Najdaljši del vašega posnetka razdelite na 7 delov. Zdaj pa svoj posnetek razdelite na kvadrate na osnovi teh delov. Vsak kvadrat šteje kot regija, kontrast pa se nato prilagodi v tej lokalni regiji (na osnovi slikovnih točk). Natančneje si oglejmo delovanje drsnika
”Regions”, da bi ga bolje razumeli.

Zavihek  „Finishing Touches”: Ta zavihek vsebuje koristne končne prilagoditve, ki jih lahko uporabite na svojem posnetku. Med drugim urejanje tonov, dodajanje vinjete, določanje topline, zrnavosti in še več.

Zavihek „Details”: Z zavihkom „Details” boste lažje ustvarjalno izboljšali ali odstranili podrobnosti na posnetku. Izboljšate ali prikažete lahko prej nevidne podrobnosti. Če vam je ostrenje največja prioriteta, vsekakor poskusite enega izmed neverjetnih orodij za podrobnosti in ostrenje v zavihku „Topaz Detail”.

Zavihek „Color”: Z zavihkom „Color” prilagodite barve. Bolj ali manj deluje na enak način kot zavihek „Exposure”, le da vpliva na barve na posnetku, in ne na osvetlitev. V tem zavihku lahko ustvarite zanimive barvne učinke.

Zavihek „Noise”: Z zavihkom ”Noise” so vam na voljo osnovne možnosti za odstranitev šuma. Potrebne so, ker z izboljšanjem podrobnosti na posnetku pogosto nastane dodaten šum. Nastavitev ”Noise” vam omogoča, da ta šum učinkovito očistite… Več pa si preberite v številki 75

POSEBNA PONUDBA PODJETJA 3MALOOK

Podjetje 3malook je majhno družinsko podjetje, zato radi izhajajo iz družine in družinskih praznikov ter v tem duhu vedno znova razširjajo svojo ponudbo. V zadnjih letih so se osredinili na poroke in poročna darila. Ker je poroka večna, v enem dogodku pa se razvije mnogo lepih spominov, so oblikovali lep in cenovno ugoden paket za mladoporočence. Podjetje je za ta paket razvilo edinstveno svilnato belo darilno embalažo s svilnato notranjostjo. Zgodba se zapelje prek posebne predelave fotografi je v 3D-obliko, nato pa stranke same soustvarjajo svoje darilo. Želite dodati datume, besedila, verze ali pa posvetila? Vse to lahko poljubno dodajate v globino optično kristalnega stekla. Omejitev je le vaša domišljija, saj v podjetju v kristalne silhuete redno dodajajo tudi 3D-izrisane domače grbe, posebne motive in simbole, ki še povečajo težo pozornosti, zajeti v takšnem večnem darilu. ZA NAROČNIKE IN BRALCE REVIJE DIGITALNA KAMERA, SO V PODJETJU PRIPRAVILI POSEBEN POPUST… Več pa si preberite v številki 75

RAZUMEVANJE BELINE

Kaj se boste tokrat naučili?

Kje lahko najdete meni za belino. Kako lahko oblikujete koristno, po meri nastavljeno belino. Zakaj raje fotografirati v formatu RAW, in ne JPEG.

Kaj je belina?
Nastavitev beline vam omogoča, da prilagodite „barvno temperaturo” svojih posnetkov. Viri svetlobe se razlikujejo po barvni temperaturi, ki se meri v kelvinih (K). Na enem koncu lestvice kelvinov je topel sijaj sveče, na drugem pa hladna svetloba, ki jo vidimo v sencah v sončnem vremenu. Če prilagodite belino, lahko natančneje prilagodite to barvno temperaturo.

Zakaj se temu reče belina?
Ker vam v bistvu omogoča, da se bela barva na posnetku vidi kot „čista” bela. Brez umerjanja nastavitve beline je na primer list belega papirja videti oranžen, ko ga fotografirate ob svetlobi, ki jo oddaja sveča. Belini bi se moralo reči ”svetlobno ravnotežje”, saj majhne ikone, ki jih vidite v meniju za belino na svojem fotoaparatu, dejansko predstavljajo različne svetlobne razmere.

LESTVICA BARVNE TEMPERATURE
Barvna temperatura je eden izmed bistvenih vidikov fotografske teorije, o katerem se morate naučiti. Barvno temperaturo merimo v kelvinih. Viri svetlobe, ki imajo velik delež rdeče svetlobe – na primer sveče, sončni zahod in žareče žarnice –, imajo nizko vrednost v kelvinih, viri svetlobe, ki pa imajo velik delež modre svetlobe – na primer zasenčeni predeli na sončen dan ali jasno modro nebo –, imajo višjo vrednost v kelvinih… Več pa si preberite v številki 75

UMETNIŠKO USTVARJANJE KAR DOMA

Pojasnili vam bomo, kako lahko raziščete priložnosti za fotografiranje tihožitij kar v lastnem domu.  Nimajo vsi časa ali denarja, da bi odleteli na zanimive lokacije, kjer lahko fotografirajo. Na srečo pa lahko odlične fotografije ustvarite, ne da bi stopili iz svojega doma. Z malce domišljije so lahko čisto vsakdanji predmeti odlični motivi za fotografiranje tihožitij. Potrebujete le osnovne nastavitve in umetniško urejen motiv in prej ali slej boste ustvarjali osupljive kompozicije, ki pritegnejo pozornost.  Pri fotografiranju tihožitij je odlično to, da si lahko vzamete čas in nadzorujete spremenljivke. Najboljše fotografi je tihožitij so kombinacija zanimive kompozicije in osvetlitve, ki skupaj prikazujeta obliko, barvo, teksturo, svetlobo in senco. Da ustvarite lastno mojstrovino, potrebujete mizo ali delovno površino, vir svetlobe in dopolnilno ozadje. Nato na mizo postavite ustrezen motiv.

Ustvarite namizni studio Določite prostor, kjer lahko postavite svoje tihožitje – če potrebujete naravno svetlobo, je najboljši prostor blizu okna. Izberite ozadje, ki dopolnjuje motiv. Pogosto se dobro obnesejo bela in nevtralne barve, dobro pa deluje tudi črno ozadje ali ozadje s teksturo… Več pa si preberite v reviji številka 75

LEPOTA ČRNO-BELIH POSNETKOV

Če pomislite, je črno-bela fotografija precej zanimiva. Televizije ne gledamo več v črno-beli in z izjemo nekaj občasnih sodobnih črno-belih filmov v kinematografi ji prevladuje barva. Zakaj se potem črno-bele fotografi je še vedno tako obnesejo? Mnogi največji fotografi – Ansel Adams, Richard Avedon, Diane Arbus in drugi – so delali v črno-beli (tudi če so se občasno poigrali z barvo, se jih ljudje spominjajo predvsem po njihovih delih v črno-beli). Pravzaprav je večina najboljših fotografij vseh časov črno-belih. Ko torej s svojih fotografij odstranimo barvo, nastane vizualna povezava z dolgo zgodovino inspiracijske fotografije. Črno-bela fotografi je naredi brezčasne in ustvari klasičen videz; prav tako motiv naredi eleganten in resen.

OSNOVE ČRNO-BELE FOTOGRAFIJE
Kako „videti” v črno-beli, da lahko nato ugotovite, kakšni posnetki se najbolje obnesejo.

NARAVNA SVETLOBA Izkoristite dnevno svetlobo, da ustvarite črno-bele portrete.

STUDIJSKE TEHNIKE Povsem prevzemite nadzor nad svetlobo v svojem domačem portretnem studiu.

DIGITALNA TEMNICA Zakaj je vaš najljubši urejevalnik fotografi j kot nalašč za črno-bele posnetke?

Poglobite se v programsko opremo: Odkrijte najboljša orodja za digitalno temnico ter tehnike za spreminjanje vaših barvnih posnetkov v črno-bele.

V programu Photoshop Elements z ukazi in učinki preoblikujte posnetke v črno-bele. Če s posnetka odstranite moteče informacije o barvah, lahko ustvarite čistejšo in preprostejšo različico prizora. Preostali kontrastni toni na črno-belem posnetku lahko poudarijo oblike in obrise pokrajine ali pa učinkoviteje izpostavijo vzorce in teksture. S črno-belimi fotografi jami si v spomin prikličemo tudi pretekle čase fotografskega filma. Več si preberite v reviji številka 75

 

V NASLEDNJI ŠTEVILKI REVIJE DIGITALNA KAMERA

Veliki intervju – Tina Ramujkovič.

Šola Photoshopa – kako dodati planet na nebo.

Delo z bliskavico na prostem – kako do vrhunskih posnetkov  na prostem s pomočjo bliskavice.

Kontoliranje naravne svetlobe – kako do vrhunskih posnetkov samo z naravno svetlobo.

Klik – kako narediti prežo za fotografiranje ptic doma.

ŠTEVILKA 76 IZIDE 29. APRILA 2016