Fotografijo za tokratno naslovnico je Lara Rojc posnela lani, na zadnjem potovanju po Aziji. Nekje na pol poti jo je presenetil George town, glavno mesto province in otoka Penang v Maleziji. Posnetek je primer pristne popotne fotografije, ki jo vse bolj spodkopava fototurizem. Pravi popotnik namreč običajno nima časa in možnosti čakati na pravi trenutek, ko so razmere na lokaciji najboljše. V danem trenutku mora izkoristi vse svoje znanje, iznajdljivost in ustvarjalnost. »Če ima privilegij, da ga na takih poteh spremlja modelka, ki jo lahko umesti v določeno okolje, še toliko bolje. Če je le punca prave volje, da sodeluje …« se nasmeje Lara, ki je naslovnico posnela z aparatom Canon EOS 5D Mark II in objektivom Canon EF 24–105 mm f/4.
SLOVENSKE FOTOGRAFSKE LEGENDE – Smiljan Pušenjak – Smol
83-letni Pušenjak, ki se je pri mojstru Franu Hlupiču učil ljudske tehnike, uspešno opravil izpite in spoznaval osnove fotografije, ki jih ohranja v spominu vse do danes, je že v času študija na ljubljanski pravni fakulteti aktivno deloval v novinarstvu in kot fotoreporter sodeloval pri študentskem časopisu Tribuna. Pri mariborskem Večeru se je uveljavil z revijo Naš dom, po 23 letih dela pa zanje še vedno občasno piše. Je član šestih društev, v Fotoklubu Maribor je do danes postal častni član kluba. Aktiven soorganizator festivala Ezl ek in projekta Operna noč je zagotovo eden tistih, ki mu uspe vedno znova razjeziti preostalo ekipo, saj želi prav med predstavo dokumentirati tempo, ki ga narekuje dirigent. Ne le da njegovi humoristični filmi v smeh spravljajo množice, pobirajo tudi številna mednarodna priznanja. Smiljan Pušenjak je založnik svojih koledarjev, predvsem pa zaljubljen v življenje in fotografijo. Najraje ima portrete, kot zaprisežen iskalec trenutka, ki je v svoj objektiv ujel drobce časa, pa svojih del nikoli ni obdeloval.
INTERVJU – Ivan Bliznetsov
Ivan Bliznetsov (1980) se je s fotografijo srečal precej pozno, kot sam pravi po srečnem naključju. Po zaključenem študiju francoščine in angleščine je namreč začel delati kot novinar, in ker v uredništvu pogosto ni bilo prostega fotoreporterja, je moral za fotografsko opremo svojih prispevkov poskrbeti sam. Očitno so uredniki te posnetke ocenili za dobre, saj je v vlogi fotoreporterja pogosto spremljal tudi druge kolege. Čeprav ga reportažna fotografija ni zasvojila, ga je fotografija vendarle vse bolj mikala. Postal je studijski fotograf in sledilo je obdobje učenja, preizkušanja različnih tehnik in zlasti izdatnega fotografiranja. Nakupil si je potrebno opremo, najel stanovanje, v katerem si je uredil studio, in od leta 2008 v domači Sibiriji in kasneje v Sankt Peterburgu delal kot studijski modni in portretni fotograf. Od leta 2013 z družino živi in dela v Ljubljani, kjer se v lastnem fotografskem studiu posveča fotografiranju izdelkov, njegov cilj pa je ustvariti odmevno umetniško fotografijo.
FOTO DELAVNICA – Koncertna fotografija
Koncertna fotografija je ena zahtevnejših zvrsti, saj običajno vključuje slabe in spremenljive svetlobne razmere, gibanje in gnečo. Za fotografiranje dejansko obstaja nekaj zlatih pravil, hkrati pa se od fotografov pričakuje, da se obnašajo skladno s koncertnim »bontonom«. Zato smo za temo tokratne foto delavnice izbrali prav koncertno fotografijo in povsem novega foto izziva se je razveselil Marjan Marić. Da bi v kratkem času zajela čim več koncertnega dogajanja, sta se z mentorico Andrejo Ravnak odpravila na Festival Lent v Maribor.
PORTFELJ BRALCA – Mitja Štumpf
Velik izziv in navdih pri fotografiranju mu je narava. “Sončni zahodi, rečne brzice, jezero v soju jutranje zarje, s soncem ožarjeni ali v večerno meglico oviti vršaci … so motivi, ki jih rad ujamem v objektiv med pohajkovanjem po okolici, po Sloveniji in izven njenih meja. V arhivu imam posnetke najbolj fotografiranih krajev v Sloveniji, kot so Bled, Bohinj, jamniška cerkvica in ostali gorenjski biseri,” pravi Mitja Štumpf, ki je za predstavitev v reviji izbral posnetke v povezavi z domačo pokrajino in delom uresničenih želja po raziskovanju novih krajev izven Slovenije.
V novi številki preglejte še fotografije bralcev v rubriki Nepozabno, spoznajte fotolov Nikonovega ambasadorja Vincenta Munierja na snežnega leoparda in preberite teste izbranih fotoaparatov, objektivov in druge fotografske opreme v naši testni coni.
Želimo vam prijetno branje revije in dobro luč vselej, ko vzamete fotoaparat v roke. In ne pozabite – do 30. septembra je čas, da nam pošljete svoje najbolj uspele posnetke na fotografski natečaj Počitniška fotografija 2018.