Za Ireno Gregorc je bila fotografija 20 let le skrita želja, saj sta v nenehni dirki s časom vselej prevladala služba in delo. Do preobrata je prišlo pred dvema letoma, ko ji je mentor v izolskem Andragoškem društvu Morje Remigio Grižanič svetoval pri nakupu fotografske opreme in jo s strokovnimi nasveti popeljal v svet fotografije, ki je tako iz hobija prerasla v strast. Svoja dela je doslej predstavljala na različnih skupinskih razstavah v okviru društva in na štirih samostojnih razstavah. Glede na to, da živi ob morju, so njeni priljubljeni motivi morje, svetilniki in sončni zahodi, za njimi pa prav nič ne zaostajata tudi portretna in ulična fotografija. »Ker pa je svet prevelik in prepoln lepot, se s fotografi zelo rada odpravim na potep izven domačih krajev, velikokrat prav z ekipo fotografov Digitalne kamere,« pravi Irena, ki je ulični motiv s tokratne naslovnice ujela v objektiv nekega popoldneva pred dvema letoma med naključnim obiskom Rovinja, ko sta njeno pozornost pritegnila sprehajalca, ki sta si z zanimanjem ogledovala razstavljeno bižuterijo pred eno izmed uličnih trgovinic. Fotografijo je posnela s fotoaparatom Nikon D750 in objektivom Nikon 24–120 mm, pri čemer je uporabila ročne nastavitve f/4,5, goriščno razdaljo 78 mm, 1/60 s in ISO 100.
SLOVENSKE FOTOGRAFSKE LEGENDE – Tomo Jeseničnik
Tomo Jeseničnik (1964) je fotograf, ki počne tisoč in eno stvar in zase pravi, da lažje našteje tisto, česar ne dela, kot vse fotografske zvrsti, ki jih dnevno prakticira.»Ne delam klasične obrtniške fotografije, kot sta na primer poročna in družinska fotografija, ne fotografiram nosečnic, otrok, krstov, obhajil, birm, šolskih razredov ipd.« V zadnjih petih letih kulinarična fotografija zajema približno 30–40 odstotkov njegove fotografske produkcije, nanjo je v širšem smislu vezano delo za različne turistične in gastronomske ponudnike. Pomemben delež predstavlja še komercialna studijska fotografija, od preprostih imidž posnetkov za trgovske verige do bolj prefinjenih posnetkov hrane za fotografije na embalaži, ki so po njegovem mnenju tudi eni najzahtevnejših v tej zvrsti fotografije. Precej njegovih posnetkov je objavljenih v letnih poročilih in podobnih publikacijah večjih podjetij in različnih ustanov, sodeluje s Pop TV, kjer se je podpisal tudi pod PR-portrete udeležencev večine resničnostnih šovov ter hišnih nanizank, kot sta Usodno vino in aktualna Reka ljubezni. Nekaj pa je tudi naročnikov, ki Jeseničnika popeljejo povsem k njegovim fotografskim začetkom, saj zanje lahko posname terenske fotografije zgolj z razpoložljivo svetlobo v naravi, brez studijskih luči, filtrov ipd. Kot avtor ali soavtor je podpisan pod več kot 140 fotomonografij, knjižnih del in turističnih publikacij, njegove fotografije so bile objavljene v več kot 140 domačih in tujih revijah. Sodeluje z več oglaševalskimi agencijami, založbami, časopisnimi hišami in oblikovalskimi studii, za njim so številne samostojne in skupinske razstave, domače in mednarodne nagrade. Na prvem mestu je seveda fotograf, ki pa se nič slabše ne znajde v vlogi pisca, nekdanji alpinist in jadralni padalec še vedno ostaja zapisan športu, skorajda pa je že pozabil, da je nekoč želel postati geolog.
INTERVJU – Biserka Sijarič
Prisega na portretno fotografijo in najrajši portretira neznance. Fotozgodbe z njenim pečatom nastajajo na terenu, sama izbere lokacijo in stajling, ki se ji zdita najprimernejša. Za fotografijo išče sporočilnost v ljudeh, zgolj lepe podobe je ne prepričajo. Biserka Sijarič (1971) si življenja brez fotografije ne zna predstavljati. To ne pomeni, da ima fotoaparat kar naprej pri sebi, a pridejo trenutki, ko ga za nič na svetu ni pripravljena izpustiti iz rok. Že kot deklica je fotografirala vsa družinska praznovanja, odkar pomni so bili v ospredju njenega zanimanja ljudje. Strast do fotografije se je še bolj razplamtela pri dvanajstih letih, ko je najstnica na enem prvih obiskov koncertov svoje priljubljene glasbene skupine prosila za fotografijo ali takrat priljubljeno »avtogram karto«, a je ni dobila, ker jih je žal zmanjkalo. In dozorela je misel, da bo skupino na naslednjem koncertu pač fotografirala sama. V fotokrožek je sicer ni potegnilo, saj zase pravi, da je sanjava ustvarjalka, ki je vselej živela malo v svojem svetu, odmaknjena od vrstnikov. Fotografija je bila pobeg iz realnosti. Tako je bilo vse do leta 2005, ko si je kupila prvi zrcalnorefleksni olympus in se še bolj poglobila v fotografijo. Na povabilo takratnega predsednika se je včlanila v Fotoklub Murska Sobota, saj se v družbi somišljenikov lahko še več naučiš in si tudi izmenjuješ izkušnje. Še isto leto je v Murski Soboti sledila prva samostojna fotografska razstava, konec oktobra je v Lendavi na ogled že njena trinajsta.
FOTO DELAVNICA – Pin-up fotografija
Za septembrski Dan fotografije – tokrat je bil v Lendavi – smo med drugim dogajanjem pripravili manjšo fotografsko delavnico s pin-up modelom Saro Stacey Child. Pin-up ima za sabo bogato in razburkano zgodovino, preprost približek za to zvrst fotografije pa bi bil kar »portretna fotografija zapeljivih deklet«. Za pripravo prispevka smo k sodelovanju povabili Blaža Fortuno, Anžeta Barleta in Zorana Markovića, mentorica je bila Andreja Ravnak.
PORTFELJ BRALCA – Aleš Kravos
“Hobi postane strast, strast postane ljubezen … Ljubezen do trenutka, ujetega v objektiv za vedno. Pravijo, da se človek v zrelejših letih ustavi ali pa ga še bolj intenzivno zanimajo novi izzivi,” pravi Aleš Kravos, ki se je pred nekaj leti odločil, da želi osnovno fotografsko znanje nadgraditi. Našel je prave mentorje, ki so mu odpirali poti, po katerih je lahko krenila njegova domišljija. Naučil se je, da kvantiteta ne zagotavlja kakovosti fotografij, ampak je veliko bolje narediti tistih nekaj, za katere avtor enostavno sam čuti, da so uspele. Del teh deli z bralci revije Digitalna Kamera.
V novi številki boste spoznali nagrajene fotografije našega poletnega natečaja Počitniška fotografija 2018, preglejte pa še fotografije bralcev v rubriki Nepozabno, spoznajte delo Nikonovega ambasadorja Rayja Demskega, preberite teste izbranih fotoaparatov, objektivov in druge fotografske opreme v naši testni coni ter v FotoNovicah poiščite vse tisto, kar vas zanima. Želimo vam prijetno branje revije in dobro luč vselej, ko vzamete fotoaparat v roke.