Klemen Razinger je s fotografijo Agata K. postal nacionalni zmagovalec Sony World Photography Awards 2019. »Posnetek je nastal v sklopu kampanje za Subrina Professional,« pojasnjuje Razinger in dodaja, da vsako leto z njihovo vrhunsko ekipo ustvarja različne zgodbe. »Letos smo želeli lasne barve, ki jih razvijajo, umestiti v renesančno obdobje. Ko sem v času priprav na projekt preučeval to obdobje in z njim povezane slike, se me je dotaknila izredno mirna, a vendar močna obrazna mimika portretirancev. Prav to sem želel tudi sam vključiti v fotografije.« Za tak projekt so seveda zelo pomembne predpriprave in ekipa sodelavcev. Model je bila Agata Kocijančič, najožjo ekipo so sestavljale stilistka Tina Tanko, vizažistka Maja Ašič in frizerka Sanja Karasman, za postprodukcijo fotografij pa je poskrbela Ajda Horvat. »Brez njih bi imela ta fotografija bistveno manjšo težo,« še meni Razinger, ki ga nadvse veseli, da lahko sodeluje s podjetjem, ki je odprto za marsikatero, včasih tudi zelo »utrgano« idejo.
SLOVENSKE FOTOGRAFSKE LEGENDE – Marko Prezelj
Fotograf, ki ga poznamo zlasti kot vrhunskega alpinista, je tudi alpinistični inštruktor, gorski vodnik in reševalec. Pleza od leta 1982 in je doslej opravil več kot 2.500 vzponov doma in po svetu, dosegal je težavnost do vključno F7b+ na pogled, z rdečo piko pa do vključno F8a. Do lani, ko se mu je pridružil Anglež Paul Ramsden, je bil edini na svetu, ki je kar štirikrat prejel nagrado za najboljši alpinistični dosežek leta. Zlate cepine je prejemal v razponu 25 let (1991–2016), ob njih pa še vrsto nagrad in priznanj za vrhunske športne uspehe. A ne o nagradah ne o alpinističnih vzponih in tudi o fotografijah ne govori rad. Pravi, da preprosto ni medijski človek in ne mara kasnejšega obujanja spominov. Zanj je doživetje alpinističnega vzpona končano, ko pripleza na vrh in se varno spusti z njega, fotografiranje je zaključeno, ko s pritiskom na sprožilec ujame želeni trenutek. Vrhunski alpinistični fotograf dela s strastjo, zaradi sebe, kar se odraža v njegovih posnetkih. Skuša biti čim manj moteč in ne posega v dogajanje, velikokrat pa šele doma vidi, da mu je uspela fotografija, za katero se sploh ne spomni, da bi jo posnel. Prepričan je, da moraš v res dober posnetek zajeti vse dogajanje, občutenje, vzdušje, vremenske vplive, napor, bolečino, radost… ujetega trenutka. Veliko alpinistov piše dnevnike, Prezelj je izbral drugo pot. Svoja doživetja poustvarja s fotografijo, ki je zanj dnevniški zapis, s katerim lahko trenutke v gorah kasneje podoživlja sam in jih prenaša drugim.
INTERVJU – Iztok Bončina
Profesionalni fotograf in fotoreporter, predsednik Društva popotnih fotografov in fotoreporterjev, profesor umetnostne zgodovine, turistični vodnik ter ljubiteljski potapljač, astronom in popotnik … se je fotografiji zapisal kot osnovnošolec v domači Idriji. Zdaj lastnik izobraževalne agencije Palladio živi v Ljubljani, deluje kot visokošolski predavatelj, organizira seminarje za turistične vodnike in tečaje ali delavnice fotografije, vtise s številnih potovanj pa strne v fotoreportaže, ki jih objavlja v različnih časopisih in revijah. Sodeluje z domačimi založniki turističnih publikacij, vmes je bil urednik fotografije pri slovenski izdaji National Geographic Traveler, te dni, 24. aprila, pa je opravljal zagovor doktorske disertacije o vesoljskem turizmu na Turistici, fakulteti za turizem v Portorožu.
PORTFELJ BRALCA – Vlado Bucalo
Prve fotografije je naredil z očetovim zorkijem še v osnovnošolskih klopeh, takrat se je pod mentorstvom Dušana Erbana začel spoznavati s skrivnostmi fotografije. Po skoraj petdesetih letih še vedno raziskuje in se uči. Pravzaprav je fotografija med njegovimi ‘zanimacijami’ v prvi vrsti šele od leta 2011. Čeprav je v zadnjem obdobju skušal narediti tudi kakšen portret, mu je naravoslovna fotografija vendarle najbližje in se ji tudi največ posveča.
FOTO DELAVNICA – Lomografija
Tokratna Foto delavnica je nastajala na malce drugačen način kot sicer; v uredništvo smo prejeli pet sila zanimivih škatel. Niso bile klasične škatle s foto opremo, prej so spominjale na kakšne skrivnostne, lepo oblikovane skrinjice, z zanimivim potiskom na pokrovu in gumbom na sprednji strani. Pravzaprav že z dizajnom so dajale vedeti: to je nekaj posebnega, drugačnega. Pet škatel, pet objektivov. Pet retro posebnežev za nostalgike, namenjenih strastnemu eksperimentiranju in impulzivnemu raziskovanju. Podjetje Lomography namreč poleg fotoaparatov razvija tudi niz zanimivih objektivov, ki so prilagojeni za uporabo na modernih zrcalnorefleksnih aparatih, zgledujejo pa se globoko po zgodovini fotografije in nudijo vsak svojo, sebi lastno in posebno ustvarjalno moč, ki temelji na ponavljanju optičnih napak in značilnosti, ki so jih ponujali prvi objektivi. Odlična priložnost torej, da v reviji predstavimo lomografijo. »Ne razmišljaj, samo fotografiraj« je moto lomografov, ki vodi k spontanemu in neobremenjenemu eksperimentiranju, izvornemu veselju ob fotografiranju. Da bi se zares lahko potopili v ta osvobajajoči in zabavni slog, pa je dobro poznati in ponotranjiti deset zlatih pravil lomografije. In tudi te predstavljamo na straneh 94. številke.
V novi številki vas čaka še obširna Testna cona, v kateri smo preizkušali fotoaparate Canon EOS RP, Sony A6400, Nikon Coolpix B600 in Canon SX70 HS, objektive Sony 24-70mm in 100mm, Fujinon 200mm in GF 250mm, Sigma 40mm in Irix 150mm Macro 1 : 1 ter pametna telefona Huawei P30 Pro in Samsung Galaxy S10+. Preglejte pa še fotografije bralcev v rubriki Nepozabno, spoznajte delo Nikonovega ambasadorja Likasza Palke ter v FotoNovicah poiščite vse tisto, kar vas zanima – nikakor pa ne prezrite, kdo so zmagovalci letošnjega Sony World Photography Awards in fotografskega dela natečaja kreativnega komuniciranja freeŠn..
Želimo vam prijetno branje revije in dobro luč vselej, ko vzamete fotoaparat v roke, pa seveda še povabilo, da se nam pridružite tudi na kakšnem izmed Foto potepov z Digitalno kamero.