PREIZKUSILI SMO
Canon R6 Mark II
(1. del)
Je že čas za nadgradnje modelov v sistemu brezzrcalnih aparatov? Kako ne! Medtem ko čakamo na še kakšno presenečenje med novostmi, se je že zgodil »Mark II«!
Naj spomnimo, brezzrcalna doba je pri Canonu dočakala svoje rojstvo jeseni 2018 z modelom Canon EOS R, ki je v letu 2019 dobil še svoji različici RP in Ra, leta 2021 pa so eksplodirali modeli višjega ranga: R6, R5 in R3. Lansko leto se je družini pridružil še R5 C (cinema), zgodili sta se dve premieri APS-C razreda Canon R7 in R10, konec leta pa še R6 Mark II.
Tehnološki voz pelje s takšno hitrostjo, da je očitno že čas za prenove. Kaj novega in še bolj impresivnega torej prinaša verzija II? V roke smo ga dobili v trgovini 3A v Ljubljani in z nami je takoj odpotoval na klasični fotopotep Digitalne Kamere – v Toskano.
Iz torbe sem ga prvič vzela šele na prvi lokaciji v Italiji. Priznam, bila sem namensko nepripravljena, pustila sem se presenetiti. Ker sem »prešpricala« uporabniške izkušnje v Canon R razredu APS-C, me je kar na začetku pričakalo najprijetnejše presenečenje: gumb za vklop/izklop se je pojavil na dosegu prstov desnice. Kot bi Canon slišal in uslišal moje dolgoletne želje po upravljanju aparata z eno samo roko. Vse najpomembnejše je sedaj na dosegu prstov palca in kazalca, med tem ko se ostali trije oklepajo odličnega anatomskega držala.
Najboljše pri novincu je dejstvo, da se na prvi pogled (razen pri že omenjenem gumbu za vklop) pravzaprav ni nič spremenilo. Vzameš ga v roke in delaš popolnoma intuitivno, kakor si to počel s predhodnikom. Lahko bi ga uporabljala z zavezanimi očmi in to je čar dobrega orodja. Nobenih velikih rošad, le vsake toliko najdeš še kakšno izboljšavo, ki te razveseli. Znotraj ohišja se skriva kar nekaj zanimivih novosti, med drugim nekoliko večji senzor. Zrasel je iz 20 milijonov slikovnih pik na standardnih in zadovoljivih 24,2MP. Ko sem posnela enak prizor s predhodnikom R6 in z novincem R6 Mark II, je velikost fotografije zrasla iz 5472 x 3648pix na okroglih 6000 x 4000pix, oz. v tem primeru iz 4,27 na 5,08MB. Zelo dobrodošla rast, ki ne ohromi delovanja računalnika s pretirano velikimi datotekami, prinaša pa lepo dodatno količino slikovnih podatkov.
Od motiva je odvisno, kakšne vrste ostrenja in merjenja svetlobe izbrati. Nastavitve so enostavno dosegljive v hitrem meniju. Pomembna je seveda tudi izbira objektiva, s katerim se doseže želen izrez in perspektivo. Naš testni R6 Mark II sem prvič vzela iz torbe na prvem postanku našega zimskega fotopotepa po Toskani. Takoj sva se razumela, le minutka je bila potrebna za pregled osnovnih nastavitev in že sva lahko šla na prvo preizkušnjo. Izjemna urejenost in geometrija ameriškega pokopališča na obrobju Toskane ponujata fotografom nešteto možnosti za zajem fotografije. Iskanje všečne perspektive in zanimivih kompozicij, lovljenje zanimive jutranje svetlobe, zajem velike slike ali iskanje podrobnosti … Z vsem spoštovanjem do prizorišča in zgodovine, a fotografom začetnikom svetujem, da se v miru posvetijo sceni, jo opazujejo in v njej iščejo tisoč in en način zajema motiva. Odlična vaja, v tej galeriji bi lahko bilo tudi 100 precej različnih fotografij! Bistvo dobre uporabniške izkušnje je hitra in intuitivna uporaba aparata, pozornost pa lahko popolnoma usmeriš v doživljanje in motiv.
Zanimiva in nadvse dobrodošla sprememba se je zgodila na področju izrabe baterije. Oba modela uporabljata baterijo LP-E6, pri čemer novejši model s pomočjo izboljšane zasnove vezja ponuja neverjeten preskok iz 360 na 580 posnetkov (po CIPA standardu). Skok najprej je fascinanten tudi na področju hitrosti zaporednega fotografiranja. Hitro zaporedno fotografiranje prinaša ujete drobne trenutke, ki jih s prostim očesom niti ne zasledimo. Kdor ve, zakaj potrebuje hiter aparat, bo nad Mark II preprosto navdušen. Prinaša namreč osupljivih 40fps, kar je dvakrat več od predhodnika, hkrati pa je trenutno daleč najhitrejši v EOS R družini (R5 in R6 zmoreta 20fps, R3 pa je v sredini s 30fps). Prečesali smo še nekaj drugih novosti novega EOS R6 Mark II in uporabniško izkušnjo še nekoliko začinili v prispevku za pomladansko revijo Digitalna Kamera št. 114.
Že vnaprej vas vabimo k raziskovanju, listanju in prebiranju!
Vsaka zvrst fotografije ima svoje značilnosti in potrebe, kar se tiče opreme. Za pokrajinsko fotografijo običajno ne potrebujemo zelo hitrega aparata, prav pa pride velik senzor (kdo nima rad dostojno velikega števila podatkov, ko se loti obdelave fotografije!), nabor več načinov fotografiranja, dobra baterija, stabilizacija, obvladovanje ISO itd. Canon EOS R6 Mark II je odlično vsestransko orodje, s katerim si lahko tudi v jutranji ali večerni pokrajini privoščimo fotografiranje brez stojala, fotografije pa bodo imele primerno ostrino, jasnost, dinamični razpon.
V naslednjem prispevku pokukamo še v vrtoglave višave ISO zmogljivosti, posvetimo se sledenju premikajočim se subjektom in se dotaknemo videa.
Več informacij o fotoaparatu najdete na spletni strani Canon Slovenija.
pripravila AndreJa Ravnak