TESTNA CONA
Canon RF24-70mm F2.8 L IS USM
Večna, vsestransko uporabna klasika v novi tehnološki preobleki.
Ko fotografi iščemo najbolj vsestranski objektiv s čim boljšim razponom zaslonke, se običajno ustavimo pri klasiki, objektivu 24–70mm. To je srednji, najširše uporaben objektiv iz velike Canon RF trojke 15-35mm, 24-70mm in 70-200mm. Pri Canonu je bil to sedmi zaporedni RF objektiv, ki je ugledal tržišče in sicer konec poletja 2019. Prilagojen na nov sistem Canon R ponuja vse tisto, kar se je obljubljalo ob prihodu brezzrcalne tehnologije na fotografsko sceno – kakovost slike, ostrino, stabilizacijo.
RF24-70mm F2.8 L IS USM je standardni zoom objektiv s konstantno zaslonko f/2.8, kar v praksi pomeni odlično svetlobno moč po celem razponu od širokega kota do zmernega teleobjektiva. Čar tega razpona goriščnice je v prijetni, nepopačeni perspektivi, ki spominja na sliko, kakršno vidimo s prostim očesom. Pri 24 mm popačenje v širokokotno perspektivo še ne pride do izraza, pri 70 mm pa tudi učinek zbite perspektive teleobjektiva še nima velike moči.
Objektiv 24-70mm je eden tistih, ki ga najdemo v večini fotografskih torb. Tudi mi smo ga z veseljem vzeli zraven na vse lokacije in fotopotepe – prav nič ne moreš zgrešiti, če je pri roki v studiu ali na terenu! Res se je izkazal za vsestransko orodje, ki zmore celo vrsto različnih motivov, svetlobnih razmer in fotografskih okolij. Naj bo to v naravi, v mestu ali v prostorih, vedno je prišel prav. Brez skrbi ga vzameš za sopotnika tudi v slabih vremenskih razmerah, kjer za nemoteno fotografiranje skrbi vremenska zaščita v obliki zatesnitev in fluorovih premazov.
Celoten seznam tehničnih specifikacij objektiva lahko najdete na spletni strani proizvajalca, tukaj pa vam v inspiracijo ponujamo na ogled kratko galerijo fotografij, posnetih s fotoaparatoma Canon EOS R5 in R6.
- Portret pri naravni svetlobi, kakršno ponuja stekleni fotografski studio Josipa Pelikana v Celju. Fotografirano pri 70mm, f/2,8, 1/100, ISO 1600.
- V arhitekturni fotografiji so pomembne nepopačene linije. Poravnanost linij je v osnovi boljša, če se objekta lotimo od dlje in s teleobjektivom. – v tem primeru s 70mm. Slabe svetlobne razmere niso bile ovira za fotografiranje iz roke.
- Le korak v levo ali desno, pa malce pomikanja naprej in nazaj je včasih potrebno, da motiv zajamemo na ustvarjalni način. V tem primeru se za levo roko skriva tovorni žerjav, njegova vrv pa se je na fotografiji spremenila v nežno verižico, ki jo stiskata dlani.
- Soba, polna barvnega stekla in odsevov je lahko precej težaven motiv zaradi pomanjkanja svetlobe, nastavitve beline, neljubih odsevov in bleščanja, itd. Tudi tukaj pomaga kakšen korak v levo ali desno ter predvsem pravi trenutek.
- Fotografirano v interierju s 24mm pri nastavitvah f/2,8, 1/160, ISO 100. Kljub širokemu kotu je perspektiva nepopačena.
- Zajeto pri 32mm in fotografirano iz roke pri f/7,1, 1/80 in ISO 6400. Canona EOS R6 odlično obvlada velik ISO.
Več informacij o fotoaparatu najdete na spletni strani Canon Slovenija.
foto in tekst: AndreJa Ravnak