TESTNA CONA
NIKKOR Z 400mm f/4.5 VR S
majhen, lahek, super uporaben in vsestranski
Z lažjo prtljago je na foto pohajkovanjih enostavneje. Ko je govora o teleobjektivih, lahka prtljaga ni ravno prva asociacija, a stvari se spreminjajo. Brezzrcalni svet je ob svojem rojstvu obljubljal kompaktnejšo opremo in to dejansko večinoma tudi implementiral. Pri nekaterih objektivih je šla tehnologija zares daleč in mi smo v preizkušnjo dobili enega takšnih. Fiksnih 400 mm smo si predstavljali kot nekaj selektivno uporabnega, dostojno velikega in težkega, v torbici pa nas je pričakalo mamljivih, relativno lahkotnih 1245 g in 235 mm.
Teh nežnejših 400 mm je za kar nekaj dni kar obtičalo na bajonetu Nikona Z6 II in nas spremljalo po vsakdanjih opravkih. Kljub temu, da gre za fiksno goriščno razdaljo, v osnovi namenjeno fotografiranju divjih živali, športa in hitrega dogajanja v daljavi, se je objektiv izkazal kot odlično orodje za praktično vsak vsakdanji motiv. To nas je prav prijetno presenetilo, nastajali so namreč ukradeni prizori z druge strani ulice, bližinski posnetki podrobnosti, tihožitja, portreti in še marsikaj drugega. Športne fotografije in profesionalne podrobnosti smo pokomentirali že v prejšnjem prispevku, tokrat pa se osredotočamo zgolj na nepričakovano široko uporabnost, ki nas je resnično pustila odprtih ust. To vrhunsko profesionalno orodje je navdušilo tudi s svojim vsestranskim značajem in lahkoto uporabniške izkušnje, zato ga zlahka uvrstimo tudi v predalček za popotnike, raziskovalce, vsestransko ustvarjalne fotografe.
Teleobjektivi popotnikom omogočajo, da z varne razdalje in neopaženi beležijo življenjske utrinke in podrobnosti.
Razpon zaslonke med f/4,5 in f/32 ponuja cel niz ustvarjalnih možnosti, začenši z zelo majhno globinsko ostrino in mehkim bokejem pri najbolj odprti zaslonki. Svetlobne zmogljivosti objektiva so odlične, tudi v slabih svetlobnih pogojih so posnetki čisti in ostri. Goriščnica, razpon zaslonke in teža pri objektivih niso edini merodajni podatki o uporabnosti. Zanimati nas mora tudi najmanjša razdalja ostrenja in ta zna biti pri teleobjektivih stvar frustracije. Saj najbrž poznate tisto, ko se znajdeš v ozki ulici in je 3 m razdalje od motiva preblizu za izostren posnetek trenutnega dogajanja? Nikkor Z 400 mm ostri že pri najmanjši razdalji 2,5 m. Ta najmanjša razdalja ostrenja je pogosto napačno razumljena kot razdalja med sprednjo lečo objektiva in motivom – v praksi se torej lahko s sprednjo lečo motivu približamo na dobra 2,2 m, kar ga naredi uporabnega tudi v studiu in za bližinske posnetke.
Naj bo to posnetek izložbe v ozki ulici ali droben motiv, pripravljen v domačem studiu – 400 mm objektiv se je izkazal kot odlično orodje za tihožitja, saj poskrbi za lepo uravnano perspektivo ter prijetno globinsko ostrino, barve pa so naravne in živahne.
Vsakdanji motivi. Cvetoče gredice, ki kar vabijo k raziskovanju drobnih detajlov. Pri takšnih motivih pride čudovit mehek boke odlično do izraza in poudari ostro ospredje. Domača mačja šefica, ki pravkar dopoveduje, da je čas za večerjo. V slabi svetlobi, povrh vsega. S fiksno 400 mm goriščnico? Seveda, in rezultat je odličen!
Vse dodatne informacije o objektivu lahko najdete na strani Nikon Slovenija.
zapisala in fotografirala: Andreja Ravnak