Novice

V ponedeljek, 13. novembra 2017, so na Oddelku za fotografijo VIST med diplomante fotografije sprejeli dva nova člana. Prva je diplomo z naslovom ‘”Komercialno-modna fotografija za znamko Kura Stil” uspešno zagovarjala Melani Topalović. Drugi je z uspešnim zagovorom diplome z naslovom “Zgodbografija – prikaz dela in izdelkov rezbarja” postal diplomirani fotograf Jure Vilčnik.

Melani Topalović je prek spletnega omrežja spoznala družinsko podjetje ter se jim samoiniciativno ponudila, da ustvarijo serijo fotografij modnih plaščev iz mikane volne. V času izvedbe se ji je nato porodila ideja, da iz zastavljenega projekta naredi kar diplomsko nalogo. Plašči so pisani, edinstveni in svojevrstni. Pojavil se je izziv, kako oblačilo predstaviti in reprezentativno fotografirati, da združuje stil modne fotografije s pridihom komercialne fotografije ter hkrati sproščeno, igrivo ter svobodno naravo KURA STIL-a. Odločila se je, da bo kot modele raje uporabila nepoklicne manekenke, se pravi vsakdanja dekleta, ki rada poskusijo nekaj novega oz. tista, s katerimi se lahko potencialni kupec poistoveti. Lokacije za snemanje je iskala v naravnem eksterierju , saj ji ta predstavlja sinonim svobode. Fotografirala je 5 plaščev in ker so slednji različni tako po krojih, barvah, kakor po dodatkih, se je odločila, da vsakega fotografira posebej. Pripravila je “mood board” (izhodiščni kolaž idej) ter za vsak izdelek postavila vizualni koncept, od modela,  lokacije do barvnih kombinacij. Iz nastalih fotografij, je nato oblikovala 10 reklamnih letakov, s katerimi se bodo lahko predstavili na sejmih ali v prodajalnah. S projektom je Melani prepričala tudi lastnike blagovne znamke, zato bodo z njo nadaljevali sodelovanje tudi v prihodnje.
1.1 1.2 1.3 1.4

Na fotografiji Matica Javornika: Nova diplomirana fotografinja z mentorico doc. dr. Petjo Grafenauer, delovnim mentorjem in člani komisije za zagovor

1.5

Jure Vilčnik je svojo diplomo naslovil “Zgodbografija – prikaz dela in izdelkov rezbarja” ter z njo uvedel in utemeljil novi pojem »zgodbografija« s serijo odličnih fotografij, ki prikazujejo rokodelca, njegov postopek ustvarjanja ter produkte, in sicer kot temelj za celovito promocijo na osnovi prikaza celotne »zgodbe« nastajanja izdelkov. Kot rečeno, naslov diplome ni priznan neologizem, pač pa njegova lastna zloženka. S prikazovanjem postopka izdelave je želel  doseči učinek, ki kupca prepriča, da predmet ni lažen, predvsem pa, da ne gre za serijski izdelek tovarne na neznani lokaciji, kjer morajo delavci delati za izjemno nizko plačo. Zaradi nasičenosti trga se potrošniki pogosto vprašamo, zakaj je nek izdelek sploh boljši od ostalih. V poplavi enako funkcionalnih možnosti sama predstavitev izdelka ni več zadostna, zato je potrebno dodati čustveno noto, česar se velike korporacije že dolgo zavedajo. S čustvenim nabojem namreč dosežemo, da se izdelek potrošniku približa, mu nenadoma postane domač, zato vse bolj v ospredje prihajajo metode oglaševanja, ki vplivajo na človeško notranjost. V nalogi se je izpostavil tudi dejstvo, da so izdelki unikatni, delo pa poteka ročno. Fotografije se na koncu lahko uporabijo kot fotozgodba ali pa vsaka zase – samostojno za lastno promocijo.

2.1 2.2 2.3 2.4 2.5 2.6 2.7 2.8 2.9.1 2.9.2 2.9.3 2.9.4 2.9.5

Na fotografiji Matica Javornika: Novi diplomirani fotograf Jure Vilčnik z mentorjem doc. Draganom Arriglerjem in komisijo za zagovor

2.9.6