PREIZKUSILI SMO
Canon EOS R8
(2. del)
FOTOPOTEP PO PROVANSI S CANON EOS R8
Dobro je, če se prave stvari zgodijo sočasno. Na težko pričakovani testni Canonov lahkokategornik EOS R8 smo se kar načakali, je pa zato šel z nami na klasiko fototpotepov z Digitalno Kamero, ki se zgodi vsako leto ob istem času – takrat, ko so neskončni nasadi aromatične sivke v najlepšem razcvetu. Tisoč kilometrov od doma, na jugu Francije, planota Valensole žari v sto odtenkih sivke. Košati grmički v pokrajini tvorijo čudovite linije, fotografski sladokusci pa smo najbolj navdušeni, kadar se vijugasto upognejo čez nežno gričevje. Že vrsto let se v začetku julija odpravimo na dolgo pot proti zahodu, da bi v objektive ujeli te izjemne barve in geometrije. Provansa je sicer polna prijetnih presenečenj in fotografom tam nikoli ne zmanjka motivov.
Fotografiranje sivkinih polj je izziv v več pogledih; za začetek gre predvsem za kompozicijsko zagonetko, saj imamo opravka z geometrijo linij v naravnem okolju. S kakšnim objektivom se lotiti neskončnih linij, ki se vijejo čez mehko gričevje, pod kakšnim kotom jih zajeti, kako nastaviti okvir? Naslednji izziv je svetloba (intenziteta, kot, barvna temperatura,…) oz. kako izkoristiti dane svetlobne pogoje – tudi tiste najmanj ugodne. In potem smo še pri ne tako nepomembnem tehničnem parametru, ki ga nekateri fotografi postavljajo na piedestal: ostrini. Koliko globinske ostrine in kako zelo ostro prikazati sceno? Vse to in še marsikaj drugega je razlog, da se skupina fotografov s fotopotepa vedno vrne s kupom fotografij, ki sicer opisujejo iste scene in kraje, a so si med seboj vedno precej različne.
Tokrat je bil v foto torbi poleg starega mačka Canon EOS R6 še novinec, Canon EOS R8. Odlična kombinacija za na pestro pot – dva aparata in dva objektiva. Logika uporabnosti narekuje, da na večji oz. bolj robusten aparat natakneš večji objektiv, torej teleobjektiv, na manjšega pa nekaj bolj kompaktnega, npr. 50mm ali morda 24-70mm. O osnovnih tehničnih informacijah in uporabniški izkušnji s Canon R8 smo se pred kratkim že razpisali (KLIK TUKAJ);
Navdušujoče je dejstvo, da se v precej manjšem »paketu« kot pri modelu R6 nahaja pravzaprav skoraj vse isto – celo boljše, saj je R8 zgrajen okoli 24MP full frame CMOS senzorja, R6 pa premore le 20MP. Tudi video zmogljivosti ima boljše, nekoliko hitrejši je (elektronski zaklop 1/16.000 proti 1/8.000; hitrost 40 fps proti 20 fps) in ima za odtenek večji dinamični razpon. Po drugi strani pa R8 zmanjka pri stabilizaciji, številu točk ostrenja, življenjski dobi baterije ipd. Tehnologija v manjšem ohišju ima torej svoje pluse in minuse – od uporabnika pa je odvisno, kaj mu je pomembnejše. Takole čez palec bi lahko ocenili, da novinec Canon EOS R8 z nekoliko drugačnim karakterjem nadomešča stari EOS R6, ki je konec lanskega leta dočakal posodobitev v obliki EOS R6 Mark II.
EOS R8 je zagotovo eden tistih, ki smo ga čakali, odkar je pred leti novo napovedani svet brezzrcalnih fotoaparatov obljubljal precej manjšo, a bolj učinkovito opremo. Res je precej bolj kompakten (219 g lažji in precej bolj suh od recimo Canon R6), a še vedno precej ergonomsko oblikovan in dobro sede tudi v kakšno večjo, bolj robustno dlan. Vsekakor mu bolj pristojijo manjši in lažji objektivi, kar pa ne pomeni, da ga ne morete uporabiti na vseh težkokategornikih, ki sicer funkcionirajo na R sistemu. Kot rezervni aparat se je recimo odlično obnesel na poroki, saj ima dobre svetlobne zmogljivosti za uporabo v različnih svetlobnih pogojih. Mi smo se navdušili predvsem nad kombinacijo z objektivom Canon RF50mm F1.8 STM (kako ne bi bilo navdušeni nad odlično 50mm klasiko!) ali izjemno vsestranskim Canon RF24-70mm F2.8 L IS USM.
Še en ljub motiv, ki ga vsakič poiščemo na jugu francoske pokrajine Camargue – soline. Očarajo nas z neverjetnimi barvami, oblikami in detajli. Prečešemo jih po dolgem in počez. V najbolj izsušenh bazenih lahko opazujemo čudovite bele kristalne formacije, ki se pastelno prelivajo v odtenke roza, oranžne in rdeče vode. Bolj se pomikamo proti odprtemu morju, drugačne so barve. Vmes nas presenetijo igrive morske pene, ki jih veter pometa sem ter tja – zdijo se kot kakšne puhaste živalce, ki drvijo čez cesto. Soline smo zajeli čisto od blizu skozi detajle, s širokim kotom in s teleobjektivom.
ALI STE VEDELI…
Neostra fotografija?
Svetilnik je bil posnet s 600mm teleobjektivom, slika pa je precejšen izrez iz originala, da lahko bolje ilustriramo, od kot prihaja “neostrina”. Teleobjektiv ima to čarobno moč, da zelo približa oddaljene motive, slabost pri vsem tem pa je, da objektiv in oddaljen motiv ločuje debela plast ozračja, v katerem je lahko veliko vlage, delcev, temperaturnih sprememb itd. Več je dogajanja v ozračju, slabša bo ostrina fotografije. Dejansko je fotografija korektno ostra, navidezna neostrina pa izvira iz loma svetlobe v pregretem ozračju, polnem vlage. Pozorno oko bi s pogledom skozi teleobjektiv zlahka opazilo migetanje v ozračju, ki povzroča deformirano sliko. Slika je torej deformirana zaradi dogajanja v ozračju, ne neostra.
Fotopotep po Provansi smo torej temeljito zabeležili tudi z R8 in izkazal se je za odličnega sopotnika. Zlahka ga priporočimo vsem tistim, ki si želite kompaktnega polnoformatnega brezzrcalnega fotoaparata za fotografiranje v različnih okoliščinah. Fotopotepi so vedno zanimiv izziv, saj nikoli ne vemo, kaj točno nas na poti čaka. V šestih dnevih, ko smo Provanso prečesali po dolgem in počez, smo imeli na voljo številne zelo različne motive in tudi okoliščine so se ves čas spreminjale. Pokrajinska fotografija, makro, ulični posnetki, portreti, živali v gibanju … močna opoldanska svetloba in sence, jutranja zarja, nočni posnetki, interier in eksterier… Fotograf je tisti, ki mora iz svojega orodja iztisniti čim več ob vsaki izmed priložnosti.
Kako fotografirati konje v galopu ali sceno v slabo osvetljenem prostoru, jutranjo pokrajino ali ulični portret? S Canon EOS R8 ni višje znanosti, uporaba je enostavna in pri roki so vse potrebne nastavitve za različne scene. Napredni fotografi lahko izjemno hitro upravljajo z nastavitvami fotografiranja – gumbi in kontrolniki na ohišju so logično razporejeni in meniji so jasno organizirani. Kdor vsega tega še ni vešč, pa ima na razpolago res vrhunsko orodje, da se nauči izkoristiti, kar tehnologija omogoča. Za dobro fotografijo je potrebno dobro oko in dobro poznavanje orodja. Kar ležerno se nasmehnite vsem tistim, ki vam pristopijo s komentarjem v stilu »Wau, kakšna fotka! Sigurno imaš dober fotoaparat.«
Camargue je naravni rezervat, ki se razteza čez široko delto reke Rone. V močvirnatem svetu so doma številne vrste ptic, ki jih srečujemo ob raziskovanju delte, še najraje pa obiščemo ornitološki park, kjer si jih je mogoče ogledati zares čisto od blizu. Za fotografiranje ptic v gibanju je najpomembnejše, da nastavimo ustrezno kratek čas ekspozicije in način samodejnega ostrenja s sledenjem živalim. To omogoča, da z lahkoto dobimo ostre vse posnetke ptice v letu, tudi tiste, ko fotomodel že rahlo pobegne za kakšno grmovje ali vejevje.
Povezane vsebine:
– uporabniška izkušnja Canon EOS R8
Več informacij o fotoaparatu najdete na spletni strani Canon Slovenija.
Pripravila AndreJa Ravnak